توسعه صادرات در گرو فعالیت شرکت های حمل و نقل بین المللی در استان است

توسعه صادرات در گرو فعالیت شرکت های حمل و نقل بین المللی در استان است / فعالیت پایانه های صادراتی از اولویت های استان در موضوع صادرات است

احمد حسین زادگان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: توسعه صادرات در گرو تسریع و تسهیل جابجایی کالا است و تحقق این مهم مرهون فعالیت شرکت های حمل و نقل بین المللی استانی است. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان با اشاره به نامگذاری امسال به جهش تولید، تحقق این مهم را در مازندران به عنوان قطب کشاورزی کشور نیازمند افزایش صادرات دانست و تاکید کرد که بدون حمل و نقل بین المللی جهش صادرات و تولید محقق نخواهد شد.

استاندار مازندران با بیان این که مازندران فقط در حوزه کشاورزی سالانه حدود ۷ میلیون تن محصول تولید می کند که بخش عمده ای از آن قابلیت صادراتی دارد،  فقدان شرکت فعال بین المللی برای جا به جایی بارهای صادراتی را یک مانع مهم در این راستا دانست.

وی بر ضرورت تسهیل زمینه صدور مجوز برای شرکت های بین المللی حمل و نقل با توجه به موافقت وزیر راه و شهرسازی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد و اظهار داشت: توسعه صادرات در گرو تسریع و تسهیل جابجایی کالا است و تحقق این مهم مرهون فعالیت شرکت های حمل و نقل بین المللی استانی و وجود خودروهای ملکی متعلق به شرکت های مازندرانی است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در مقوله توسعه صادرات و بهبود فضای کسب کار  می بایست از  ظرفیت تعرفه  های گمرکی اوراسیا استفاده شود، خاطر نشان کرد: دولت برای ایجاد زمینه توسعه صادرات اهتمام دارد و حمایت های لازم را انجام می دهد و آمار سال ۹۸ نشان می دهد که صادرات محصولات مختلف استان به بازارهای هدف نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است.

حسین زادگان با عنوان اینکه افزایش مراودات با کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله مزیت های توسعه صادرات استان می باشد، تصریح کرد: تعرفه ی  هزینه های جاری  و فروش صادرکننده می بایست مورد توجه قرار گیرد لذا صادر کننده می بایست با  رقابت برابر و  مدیریت هزینه ها اهداف مورد نظر را عملی کند.

مقام عالی دولت در مازندران، مرکبات را یکی از ظرفیت های مهم صادراتی استان برشمرد و گفت: با افزایش تولید این محصول می توان در سایه تقویت ناوگان حمل و نقل بین المللی به صادرات بیشتر و ارزآوری مرکبات اهتمام کرد. 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور