توسعه شرکت های دانش بنیان

توسعه شرکت های دانش بنیان پیشرفت علمی و اقتصادی را رقم زده است

توسعه شرکت های دانش بنیان پیشرفت علمی و اقتصادی را رقم زده است - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

حسین زادگان، توسعه شهری و ایجاد شهر خلاق و هوشمند برای فعالیت شرکت های دانش بنیان را یک ضرورت دانست و گفت: توسعه شرکت های دانش بنیان پیشرفت علمی و اقتصادی را رقم زده است. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان در جلسه بررسی مشکلات ایجاد پردیس پارک علم و فناوری استانبا بیان این که ضرورت تسریع در احداث این پردیس باید بصورت جدی در دستور کار دستگاه های خدمات رسان قرار گیرد، افزود: شرکت های آب و فاضلاب شهری، گاز، توزیع نیروی برق، مخابرات و راه و شهرسازی و … نسبت به تامین زیرساخت ها اعم‌ از آب، برق، گاز، محوطه سازی و جاده سازی اهتمام ویژه بورزند تا هر چه زودتر اجرایی گردد.

او گفت: احداث پردیس پارک علم و فناوری مازندران در اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای جوانان تاثیرات فراوانی دارد.

حسین زادگان خلاقیت و نوآوری شرکت های دانش بنیان را یک اقدام بزرگ عنوان کرد و اظهار داشت: اقتصاد و دیجیتال بحث روز جامعه می باشد که تجارت الکترونیک و ارائه خدمات دیجیتال یکی از مزیت های شرکت های دانش بنیان است.

استاندار ادامه داد: توسعه شرکت های دانش بنیان موجب تحول در تولیدات کشاورزی و سایر حوزه ها می گردد و بدلیل گستره و خصوصیاتی که در استان مازندران وجود دارد حمایت از تاسیس و شکل گیری شرکت های دانش بنیان یک ضرورت و ظرفیت بالقوه برای این استان پهناور می باشد.

او ابراز کرد: مجموعه ی کارخانه نوآوری مطالبه دولت می باشد و حیف است مازندران با این ظرفیت بالقوه در حوزه جوانان از این مزیت محروم گردد؛ لذا برای راه اندازی پردیس پارک علم و فناوری مازندران می بایست یک کار فوق برنامه صورت گیرد.

استاندار بیان کرد: در حوزه زیرساخت ها دولت باید به شرکت های دانش بنیان کمک کند و تسریع در روند اجرایی این پروژه مهم بعنوان یک کار فوق العاده با اولویت در نظر گرفته شود.

حسین زادگان، یادآور شد: همکاری و هماهنگی های لازم دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در این پروژه منجر به پیشرفت فیزیکی این پروژه و تخصیص اعتبارات ملی برای پروره های دیگر در حوزه نوآوری و فناوری و پارک علم و فناوری می گردد، به همین منظور فراهم شدن بسترهای حوزه نوآوری و فناوری منجر به تزریق اعتبار بیشتر می گردد، بطوریکه معاونت علمی ریاست جمهوری از طرح های دانش بنیان حمایت بسیار خوبی انجام می دهد.

استاندار خاطرنشان ساخت: حمایت از شرکت های دانش بنیان یک ضرورت برای ایجاد شهر خلاق و هوشمند می باشد، لذا در این بخش نیاز به کار اساسی داریم و در حوزه شهری می بایست در اسرع وقت کمیته شهرهای خلاق تشکیل گردد و هوشمند سازی شهرهای استان بعنوان یک اولویت می بایست اجرایی گردد.

مقام عالی دولت در مازندران افزود: پارک علم و فناوری یک سرمایه مدرن برای توسعه شهری می باشد و منجر به تحولات عظیم در حوزه اشتغال و اقتصاد و امید آفرینی می گردد.