تلاش و پیگیری استاندار سیستان و بلوچستان برای تکمیل زیرساختهای حمل و نقل جاده ای استان

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی؛ استاندار سیستان و بلوچستان در نشستی با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور که در تهران برگزار گردید؛ مسائل مهم حمل و نقل و جاده ای استان را پیگیری کرد.
بنا بر این گزارش؛ در این نشست استاندار سیستان و بلوچستان موضوع تکمیل زیرساخت پایانه های مرزی استان را مطرح نمود.
بحث ترانزیت کالا از قلمرو استان و رونق تجارت با کشورهای همجوار،احداث سالن تجاری پایانه مرزی میرجاوه و سایت موقت پایانه های مرزی ریمدان و پیشین از جمله موارد مورد تأکید استاندار در این نشست بود.
همچنین در این نشست مقرر شد تکمیل زیرساختهای پایانه های مرزی استان برای نیل به تجارت پنج میلیارد دلاری مابین دولت های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان محقق گردد.
یکی دیگر از مهمترین مباحث مطرح شده در این دیدار اجرای روکش آسفالت و ایمن سازی محورهای شریانی زاهدان-خاش، زاهدان-زابل و زاهدان-میرجاوه بود که برای تردد مناسب ناوگان ترانزیتی در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی میلک و میرجاوه مورد تأکید قرار گرفت و مقرر گردید پس از تأمین اعتبار لازم، عملیات اجرایی روکش آسفالت محورهای مذکور در اولین فرصت طی سال جاری آغاز شود.
همچنین در این دیدار تامین اعتبار مورد نیاز پروژه های توسعه بخش حمل و نقل استان؛ از جمله تسریع در راه اندازی مرزهای رسمی ریمدان و پیشین و نیز سایر پروژه های راهداری بین راهی شهرهای استان و تامین حداقل پنج دوربین پلاک خوان در گلوگاه های ورودی قاچاق به استان موافقت گردید.
در پایان این نشست نیز رئیس سازمان حمل و نقل کشور درخصوص همکاری در راستای تامین اعتبار مورد نیاز جهت راه اندازی و اجرای طرحها و پروژه های بخش حمل و نقل جاده ای استان به استاندار سیستان و بلوچستان قول مساعد داد.