تقویت رسانه ها

تقویت رسانه ها از اولویتهای راهبردی ماست

تقویت رسانه ها از اولویتهای راهبردی ماست - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار کرمان در نشست با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات(شمال) استان کرمان با تقدیر از خبرنگاران، تقویت رسانه ها را از اولویتهای راهبردی خود برشمرد و از مطبوعات خواست با گفتمان سازی، مطالبه گری مبتنی بر واقعیات را ترویج دهند که منجر به بسیج امکانات در راستای توسعه استان خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، علی زینی‌وند  در دیدارِ اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات (شمال) استان کرمان عنوان کرد: اگر کسی جنس خبر، اهمیت کار مطبوعات در جریان سازی و هدایت افکار عمومی و نقشی که می تواند در کشور داشته باشد را به خوبی بشناسد، آن موقع خبر و خبرنگار و حوزه رسانه از مولفه های قابل تکریم و احترام است.

 

وی بیان کرد: ماهیت کار خبر و رسانه را به واسطه شرایط سخت کاری و حضور در شرایط مختلف و بعضا آسیبهایی که می بینند، شایسته و مقدس می دانم.
زینی وند افزود: اخبار و تحلیل یک خبرنگار و گاهی برملا کردن مسائل به ضرر منافع ملی و مردم، در آینده یک کشور، سلامت و شفاف سازی امور، جلوگیری از تضییع حقوق مردم و فساد را می گیرد و به روند توسعه کشورها کمک می‌کند.
زینی وند گفت: در جنبه های مختلف نگاه کنید کار خبرنگاری مقدس است، گاهی رسانه ای ارگان رسمی یک حزب و نهاد است و باید کار خودش را بکند، حال ممکن است در راستای عقیده و دیدگاه ما نباشد.
وی ابراز داشت: همه رسانه‌ها محترم هستند حتی آنهایی کار سیاسی و جناحی می کنند و به نظر من همه مدیران و مسئولان باید قدر کار رسانه ای را بدانند و با رسانه ها مهربان تر برخورد کنند.
استاندار کرمان گفت: آنجایی که مغرضانه تخریب رسانه ای نمی شود باید از نقدهای گزنده هم استقبال کرد و خواهش ما از همه مدیران این است که به هیچ وجه با رسانه ها به خاطر نقد و یا تخریب غیرهدفمند، درگیر دعوا و مسائل قضائی نشوند.
وی ابراز داشت: خانه مطبوعات در کنار پیگیری مشکلات صنفی رسانه‌ها، رسالتی هم در ارتقای کار کیفی رسانه ای دارد و مهمترین مولفه آن اموزش است.
زینی وند از رسانه ها خواست تا کلید واژه سازی کنند و حول آن برای یک منطقه کشور تحلیل بنویسند و افزود: تکرار یک کلید واژه، تبدیل به مطالبه می شود و بخش عمده ای از اهداف و سیاست گذاری ها را به سمت تحقق آنها سوق می دهد.
وی ادامه داد: کرمان هم استان مهمی است که ظرفیت های زیادی از آن به فعلیت رسیده و ظرفیت های غیرفعال زیادی هم دارد. در بخش هایی توسعه یافته و در بخش هایی نیز به شدت توسعه نیافته مانده است.
زینی وند تصریح کرد: رسانه ها برای توزان توسعه منطقه ای و بخشی در استان باید کمک و گفتمان سازی کنند. اهمیت رسانه نسبت به گذشته بیشتر شده است.
وی عنوان کرد: هر اقدامی در راستای تقویت مطبوعات استان به عنوان یک اولویت راهبردی تا زمانی که در استان هستم کوتاهی نخواهیم کرد.
محمد علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این نشست به قرارگیری استان کرمان جزو سه استان اول به لحاظ تعداد رسانه‌ها و نشریات نسبت به جمعیت اشاره کرد و گفت: قطب‌های رسانه‌ای قوی نیز در سطح استان کرمان وجود دارد.
وی ادامه داد: ۲۰۷ مطبوعه چاپی، ۱۲۷ پایگاه خبری، ۳۵۳ نشریه در استان کرمان داریم.
نژادحیدری مدیرعامل خانه مطبوعات شمال استان کرمان نیز گزارشی از اقدامات هیات مدیره جدید خانه اشاره کرد و از راه اندازی نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان سیرجان نام برد‌.
وی گفت: موزه خانه مطبوعات در مرحله انتخاب پیمانکار برای کارهای مرمت است تا در محل جدید موزه بتوانیم مستقر شویم.
نژاد حیدری پیشنهاد داد تا برای رفع دغدغه کاغذ نشریات استان، با کمک صنایع مبلغی به عنوان تسهیلات در اختیار خانه مطبوعات استان قرار گیرد و گفت: از این طریق می توان بدون واسطه کاغذ را برای یک سال رسانه های استان تهیه کنیم.
خواجویی دبیر جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها با عنوان سردار دلها گفت: این جشواره مطبوعاتی کشوری با محوریت و موضوع سردار شهید سلیمانی برگزار میشود از مجموع ۵۰۰ اثر واصله به دبیرخانه، ۳۰۰ اثر به مرحله نهایی داوری راه یافته اند و ۷ اسفند ماه اختتامیه آن در سیرجان برگزار می گردد.

منبع : وزارت کشور