در تازه ترین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کشور، استاندار هرمزگان به همراه مدیرکل ورزش و جوانان به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این استان پرداختند که مورد توجه وزیر ورزش و جوانان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در تازه ترین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کشور که به ریاست دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، جادری و دانشور مدیرکل ورزش و جوانان استان با توجه به رتبه دوم هرمزگان در زمینه ساماندهی امور جوانان، به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت های صورت گرفته در این استان پرداختند که مورد توجه ویژه اعضای این ستاد از جمله بیش از ۱۸ تن از معاونین وزارتخانه های مختلف قرار گرفت.
استاندار هرمزگان در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت ستاد ساماندهی امور جوانان این استان در بخش های مختلف و اقداماتی که طی شش ماه نخست سالجاری صورت گرفته است، اظهار داشت:۳۴ درصد از جمعیت استان هرمزگان را جوانان تشکیل می دهند و نرخ مشارکت اقتصادی در استان هرمزگان ۳۶  درصد بوه است و تعداد سازمان های مردم نهاد در شش ماهه نخست سالجاری ۸ سمن بوده که فعالیت ها در این زمینه رو به گسترش است.
وی عنوان کرد: در استان هرمزگان هر ۶۶ هزار نفر جوان دارای یک تشکل می باشد و ان شاءالله تا پایان سال۹۴، ۲۰ تشکل با مجوز وزارت ورزش و جوانان در استان ثبت خواهد شد که بر زمینه فعالیت های اجتماعی در این بخش می افزاید.
جادری همچنین گزارشی از وضعیت ازدواج و طلاق در استان و تشکیل ۵ کارگاه آموزشی و توانمندسازی اقتصاد خانواده ویژه جوانان مجرد و مزدوجین ارائه کرد و اظهار داشت: تشکیل ۵ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استان و افتتاح مجمع خیرین ازدواج از دیگر اقدامات انجام شده طی مدت یاد شده بوده است.
استاندار هرمزگان در پایان اظهار داشت: عداد ۵ هزار و۵۳ برنامه از سوی ۱۰ دستگاه عضو جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان در استان هرمزگان تشکیل شده است که مورد توجه ویژه مردم قرار گرفته و استقبال خوبی از سوی مردم از این برنامه ها صورت گرفته و با هماهنگی هر چه بیشتر میان دستگاههای مسئول در این بخش، می توان برنامه های مطلوب تری برای جوانان طراحی و اجرا کرد.
غلامعلی دانشور مدیرکل ورزش وجوان هرمزگان نیز در این جلسه با تشکر از مقام عالی وزارت و معاون ساماندهی امور جوانان و سایر معاونین وزارتخانه ها و دستگاههای مسئول اظهار داشت: با همکاری و حمایت های جناب دکتر جادری استاندار هرمزگان و همکاری ۵ دستگاه عضو ستاد اقدامات موثری در جهت تشکیل به موقع ستاد ساماندهی استان انجام شده و احکام مدیران کل و فرمانداران شهرستان ها از سوی استاندار استان هرمزگان صادر و به آنها تحویل داده شده است و در هرمزگان به همت تلاش های دولت تدبیر و امید شاهد یک همگرایی مطلوب میان دستگاهها برای رفع مشکلات جوانان را شاهد هستیم.
تقدیر وزیر ورزش از استاندار هرمزگان
پس از ارائه گزارش از سوی جادری و دانشور مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان، دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان از حضور جادری استاندار هرمزگان و دانشور مدیرکل ورزش و جوانان استان در ان جلسه و ارائه گزارش و اقدامات خوب وموثر آنها تشکر و قدردانی کرد و از اعضاءستاد خواست نسبت به امور جوانان اهتمام ویژه ای داشته باشند و همه دستگاه های عضو باید در جهت رفع مشکلات جوانان کمک کنند.
دکتر گودرزی اظهار داشت: حل مسائل جوانان متکی به فرد و یا یک نهاد خاص نیست بلکه زنجیره ای و متصل است.
وی ادامه داد: این مسائل در واقع تابعی از متغیر کلان حاکمیت و توسعه اقتصادی و پایدار کشور است که در صورت تحقق آن ها جوانان نیز منتفع خواهند شد.
گودرزی این مسائل را با اشتغال جوانان مرتبط دانست و گفت: بحث اشتغال جوانان مسئله ای نیست که با تلاش های فردی حل شود بلکه زمینه های دیگری نیاز دارد؛ البته تلاش های سازمانی و فعالیت های جمعی و سازمان یافته به تسهیل این امر کمک می کند.
وی پرداختن به مسئله جوانان را بسیار مهم خواند و افزود: ما ممکن است به لحاظ اجرا نتوانیم اقدام موثری در این خصوص انجام دهیم اما تدوین دستورالعمل ها، آئین نامه ها، ایجاد یک مشارکت جمعی و طرح کردن موضوع به عنوان یک گفتمان غالب جامعه می تواند بخشی از مشکلات را حل کند.
وی ابراز امیدواری کرد که این جلسات بهتر از گذشته، پربار تر و با کمیت و کیفیت بیشتری شکل بگیرد و تداوم پیدا کند.