تغییر رنگ استان از قرمز به نارنجی، مرهون همدلی و همراهی  مثال زدنی مردم با ستاد کرونا

تغییر رنگ استان از قرمز به نارنجی

تغییر رنگ استان از قرمز به نارنجی

استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا، تغییر رنگ استان از قرمز به نارنجی (به استثناء شهرستان طبس) را مرهون همدلی و همراهی مثال زدنی مردم با ستاد مدیریت بیماری کرونا دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ ملانوری با بیان این مطلب به مبحث مهم عادی انگاری مردم در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: بعد از کسب موفقیت بزرگ استان در تغییر رنگ از قرمز به نارنجی، بزرگترین آسیب به آن، عادی انگاری این بیماری از طرف مردم است که می تواند باعث از بین رفتن  تمامی زحمات هفته های اخیر  باشد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن مراسم سنتی شب یلدا گفت: برگزاری شب نشینی های شبانه و دورهمی ها بویژه شب یلدا می تواند پاشنه آشیل همه  تلاش های صورت گرفته باشد، لذا   از مردم می خواهیم همچون گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بهبود وضعیت استان در مبارزه با ویروس کرونا کمک نمایند.

استاندار به آمار  ۹۸ درصدی استفاده  کارکنان ادارات،۹۶ درصدی (صنوف) و ۹۶ درصدی مراجعین استان از ماسک اشاره کرد و گفت: فرمانداران سراسر استان به منظور بهبود بیش از پیش آمار استفاده کنندگان از ماسک، با ادارات  مکاتبه نمایند.

وی به استمرار اعمال محدودیت های کرونایی و تردد شبانه  در شهرستان های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با وضعیت نارنجی اشاره کرد و گفت: بر همین اساس  تردد های شبانه در بیرجند و طبس از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح همچنان ممنوع می باشد.

منبع: وزارت کشور