تصویب طرح مطالعه توسعه سواحل مکران در شورای برنامه‌ریزی استان

طرح توسعه سواحل مکران با رای اعضای شورای برنامه ریزی استان مورد تصویب قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی استانداری ؛جلسه شورای برنامه ریزی استان به ریاست استاندار و با حضور اعضای این شورا در استانداری برگزار شد. احمد علی موهبتی در خصوص سند مطالعاتی توسعه سواحل مکران که توسط مشاورین طرح در جلسه ارائه شد ،اظهار داشت :جایگاه سواحل مکران به فرمایش مقام معظم رهبری گنج پنهان است و جایگاه بندر چابهار در این سواحل بسیار برجسته است چراکه چابهار ظرفیت‌های بزرگی دارد که در دیگر نقاط سواحل مکران از جمله گوادر ، جاسک و میناب وجود ندارد .
وی گفت: سواحل مکران فرصت بی بدیلی به طول ۱۵۰۰ کیلومتر است که نیم آن در ایران و نیمه دیگر آن در پاکستان است که این دو به مانند دو بال هستند و به طور همزمان در دو سوی مرز باید توسعه پیدا کنند و گرنه سرمایه‌گذاری‌های یک سویه محکوم به شکست خواهد بود .
وی تصریح کرد: این موضوع همواره باید در برنامه ریزیها مد نظر قرار گیرد. استاندار گفت : طرح مطالعاتی توسعه سواحل مکران در روزهای آتی در شورای عالی شهرسازی ارائه خواهد شد و دستگاه‌های اجرایی در فرصت کم باقی مانده باید نقطه نظرات اصلاحی خود را به مشاور طرح ارائه دهند .
گفتنی است در این جلسه مشاور طرح مطالعه توسعه سواحل مکران ، کلیات طرح را در حضور اعضا گزارش داد و اعضای شورای برنامه‌ریزی نظرات اصلاحی را ارائه دادند ودر پایان طرح مذکور با اکثریت آراء را به تصویب رسید.