تشویق موفق ترین دستگاه های اجرایی

تشویق موفق ترین دستگاه های اجرایی در برون سپاری کارها به سمن ها/سرمایه گذاران شیلاتی حمایت می شوند

تشویق موفق ترین دستگاه های اجرایی در برون سپاری کارها به سمن ها/سرمایه گذاران شیلاتی حمایت می شوند - مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

حسین کلانتری در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: موفق ترین دستگاه های اجرایی در برون سپاری کارها به سمن ها به عنوان مردمی ترین دستگاه ها معرفی و تشویق می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  کلانتری با اشاره به ظرفیت سمن‌ ها، ابراز داشت: باید شرایط فعالیت سمن‌ های جدید فراهم شده و به واسطه ظرفیت استعداد استان، هدفگذاری ها شکل بگیرد.
استاندار تاکید کرد: حمایت از سمن‌ ها با نگاه خروجی محور شکل بگیرد و در کنار آن آموزش سمن‌ ها و جوامع محلی را داشته باشیم. کلانتری سمن‌ ها را نمادی از مردم دانست و گفت: باید برون سپاری‌ ها و خدمات  به سمن‌ ها براساس چارچوب‌ های قانونی و کارشناسی شده انجام شود.
وی همچنین به ظرفیت ها و استعدادهای شیلاتی در استان اشاره کرد و افزود: نه تنها باید رتبه سوم تولید ماهی در استان حفظ شود بلکه باید با کمک بخش خصوصی این رتبه ارتقا یابد.
استاندار تصریح کرد: باید با نگاه کارشناسی و خروجی محور جذب سرمایه گذار برای ایجاد کارخانه خوراک آبزیان شکل بگیرد. کلانتری گفت: با تحقق این مهم زنجیره تولید محصول در بخش شیلات فراهم می‌ شود و از محل تسهیلات اشتغال زایی و سرمایه در گردش بخش شیلات حمایت خواهند شد.
وی همچنان تعامل واحدهای بخش شیلات با دامپزشکی را یک ضرورت خواند و گفت: چرخه تکثیر باید با نگاه کارشناسی شده انجام بگیرد.
کلانتری با بیان اینکه نگاه به ظرفیت‌ های بیمه‌ای به عنوان یک صنعت اثر گذار باید در سرمایه گذاری ها دیده شود، گفت: در استان ما خیلی از کارها شکل گرفته، اما مطالعات کارشناسی در آن دیده نشده است.
وی اظهار داشت: باید قوانین و چارچوب‌ ها به شکل مناسب در این ظرفیت‌ ها دیده شود و تا جایی که امکان دارد حمایت و کمک و مشاوره به تولید کنندگان ارائه گردد.
وی با بیان اینکه جالب نیست سومین تولید کننده ماهیان کشور باشیم و سرانه مصرف استان پایین باشد، تاکید کرد: بازارچه‌ های فروش ماهی در استان فعال شود.
کلانتری، خواستار حمایت ویژه شهردار یاسوج از تولید کنندگان ماهی برای راه اندازی بازارچه ماهی در استان شد. وی با اشاره به اینکه باید اطلاع رسانی به شکل مناسبی در خصوص این ظرفیت ها انجام شود، گفت: در بحث تمدید پروانه باید جلسه‌ ای برگزار و براساس یک ساماندهی اقدامات لازم عملیاتی شود.
استاندار با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی، تصریح کرد: تا پایان شهریور مهلت استفاده از تسهیلات کروناست و واحد ها می‌ توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
کلانتری از پیگیری وضعیت استمهال صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: می طلبد بانک های عامل استان تولید کنندگان را در پرداخت تسهیلات بیش از پیش یاری کنند.
کلانتری با اشاره به اینکه نسبت مصارف به منابع در استان بالاتر از نرم کشوری است، اظهار داشت: این مهم نشان دهنده اراده بانک های عامل استان برای مشارکت و فعالیت بخش خصوصی است.

منبع : وزارت کشور