تشدید محدودیت ها به دلیل عدم

تشدید محدودیت ها به دلیل عدم رعایت توصیه های بهداشتی در استان

تشدید محدودیت ها به دلیل عدم رعایت توصیه های بهداشتی در استان - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل عدم رعایت توصیه های بهداشتی مجبور به تشدید محدودیت های ترددی هستیم؛ گفت: با تداوم این روند احتمال تعطیلی مشاغل غیر ضروری از ساعت ۱۸ به بعد در سطح استان به مدت یک ماه وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ “هوشنگ بازوند” امروز (۱۷ آبان ماه) در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا اظهار داشت: چنانچه مردم پروتکل های بهداشتی مربوط به کرونا را رعایت نکنند، علیرغم میل باطنی مجبور به افزایش محدویت ها در استان خواهیم شد.
وی با اشاره به شرایط استان در مواجهه با ویروس کرونا بیان داشت: اگر مردم در مبارزه با این ویروس همکاری کنند شرایط بهتر می شود، اما در حال حاضر شرایط خوب و مساعدی نداریم زیرا بیش از هزار و ۱۷۶ نفر الان در بیمارستان ها بستری هستند و واقعیت این است که اگر تعداد بستری ها به ۱۴۰۰ بستری برسد با مشکلات سختی مواجه خواهیم شد و به همین دلیل در صدد ایجاد یک بیمارستان صحرایی نیز هستیم.
مقام عالی استان ادامه داد: در حال حاضر در استان ۲۵۰۰ تخت وجود دارد که تقریباً بیش از نیمی از این تخت ها در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است و در مجموع حدود ۳۵۰۰ تخت اعم از تخت های نظامی، تامین اجتماعی و خصوصی در استان وجود دارد که در حال حاضر به طورمتوسط ۳۰ الی ۳۵ درصد ظرفیت این تخت ها در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.
وی راه مبارزه با این ویروس را رعایت کردن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم عنوان کرد و افزود: دیشب شخصاً بازدیدی از خیابان های مختلف شهر کرمانشاه به ویژه خیابان نوبهار داشتم و و آنچه که مشاهده می شد این بود که متاسفانه خیلی از جوانان عزیز ما نکات و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، لذا وقتی وضع به این روال باشد ما مجبور هستیم که محدویت های جدیدی را اعمال کنیم.
نماینده عالی دولت در استان گفت: وقتی صحبت از محدودیت های جدید می شود ممکن است که ما در آینده نزدیک “با توجه به پیشنهاد ستاد ملی مبارزه با کرونا” به جز مشاغل گروه یک (سایر گروهها ۲، ۳ و ۴) را از ساعت ۶ بعداظهر به مدت یک ماه از تاریخ ۲۰ آبان ماه لغایت ۲۰ آذر ماه سالجاری تعطیل کنیم و این محدودیت را لحاظ خواهیم کرد و علت آن متاسفانه رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی است
وی ادامه داد: هر چند که ما در جریان هستیم که این محدودیت ها از لحاظ اقتصادی مشکل بوجود می آورد اما واقعیت مهم برای ما سلامتی و تندرستی مردم است.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دوباره اگر نیاز باشد محدودیت های جدیدی اعمال کنیم؛ تأکید کرد: ممکن است در آینده نزدیک منع رفت و آمد و تردد را از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح اعمال کنیم، زیرا در حقیقت خیلی از مشکلاتی که در انتقال این ویروس داریم از شب نشینی ها و دورهمی های شبانه است که در منازل مردم شکل می گیرد و از مردم عزیز استان این خواهش را داریم که در زمستان امسال فعلاً شب نشینی ها و دورهمی را تعطیل کنند.
بازوند از فضای مجازی، رسانه ها و صداوسیما خواست که کمک کنند تا با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با توجه به شرایط سخت، مردم را از خطرات شب نشینی ها و دورهمی ها آگاه کنند.
وی گفت: در شیوع جدید ویروس کرونا ثابت شده که خیلی از افرادی که ناقل هستند هیچ علائمی ندارند و ممکن است فردی که به منزل فردی دیگر مراجعه می کند دارای هیچ علائمی از ویروس نداشته باشد، اما به راحتی بتواند که ویروس را منتقل کند بنابراین از مردم عزیز می خواهیم که این موضوع را رعایت کنند و چنانچه رعایت نشود ما مجبور به اعمال محدودیت و منع رفت و آمد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح خواهیم بود.
استاندار کرمانشاه بیان داشت: از مردم بزرگوار استان خواهش می کنیم که اعمال محدودیت های جدید را “هر چند که می دانیم سخت هستند” رعایت کنند تا از این گرفتاری عبور کنیم زیرا با رعایت نکردن بیماری دچار هزینه های بیشتر و سنگین تری خواهیم شد.
مقام عالی استان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰ روز است که تقریبا به طور متوسط به ازای هر ۷۰ دقیقه یکی از هم استان های عزیز فوت می کند لذا ما در مقابل این مردم مسئول و مجبور به اعمال محدودیت های جدید هستیم.
وی گفت: در حال حاضر ثابت شده که تنها راه مبارزه با این ویروس رعایت کردن پروتکل های بهداشتی با زدن ماسک و فاصله گذاری است، لذا از مردم انتظار داریم که کاملاً این پروتکل ها را رعایت کنند تا از این پیک هم عبور کنیم در غیر اینصورت مجبور به اعمال محدویت های جدید خواهیم شد.

منبع : وزارت کشور