روابط عمومی مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران سالروز درگذشت مرحوم سیدجلیل سیدزاده را تسلیت عرض می نماید و یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی می دارد .

photo_2015-08-28_10-32-12

مرحوم سیدجلیل سیدزاده ۱۳۱۹ شمسی در کرمانشاه متولد شد؛ همان جا دیپلم گرفت و سپس در دانشگاه جندی شاپور (شهید چمران کنونی) اهواز، کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشتهٔ ریاضیات دریافت کرد.او طی مدت حضور در کرمانشاه و اهواز، علاوه بر تحصیل و تدریس ریاضیات محض ، به تدریس قرآن و اخلاق نیز می‌پرداخت.

پس از انقلاب ۱۳۵۷ او مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه شد و اندکی بعد، با رأی مردم این شهر در انتخابات میان دوره‌ای مجلس اول شورای اسلامی به مجلس راه یافت.

او سه دوره نمایندهٔ مردم کرمانشاه ماند. سپس مدت کوتاهی در دورهٔ وزارت محمد علی نجفی معاون وزیر آموزش و پرورش شد؛ اما اندکی بعد (۱۳۷۱) به استانداری هرمزگان منصوب شد و دو سال در این سمت فعالیت کرد. او از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ شمسی استاندار تهران بود. او هم چنین عضو هیئت رییسه مجلس و رئیس کمیسیون نفت نیز بود .

پایبندی به موازین اخلاقی، روی گشاده، پرهیز از قضاوت در مورد افراد، دستگیری، ساده زیستی و پاکی ، از ویژگیهایی بود که در میان سایرین اورا به یار صدیق و معلمی دلسوز تبدیل کرده بود.

photo_2015-08-28_10-30-35

سید جلیل سیدزاده در ۶ شهریور ۱۳۷۶ بر اثر نارسایی قلبی درگذشت و در تهران به خاک سپرده شد. مزار او در بهشت زهرا قطعه ۱۰۳ ردیف ۴۸ است.

یاد و نامش گرامی باد .