تزریق ۲۵۰ میلیارد تومان

تزریق ۲۵۰ میلیارد تومان به پیمانکاران راه آهن

تزریق ۲۵۰ میلیارد تومان به پیمانکاران راه آهن - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار اردبیل گفت:هفته آینده ۲۵۰ میلیارد تومان به پیمانکاران راه آهن تزریق می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در حاشیه نشست با حسین زاده ، مدیر عامل بانک ملی افزود: با پیگیری های انجام گرفته با مدیر عامل بانک ملی، مقرر شد ۱۵۰ میلیارد تومان از تعهد ۴۰۰ میلیاردی این بانک تا هفته آینده پرداخت شود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شده از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه از محل اسناد انجام شده که هفته آینده این مبلغ هم به پروژه تزریق می شود. 

استاندار اردبیل تصریح کرد: با پیگیری های انجام گرفته ظرف یک هفته توانسته ایم مجوز بانک مرکزی را جهت پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مجدد علاوه بر ۷۵۰ میلیارد تومان تعهد قبلی از بانک ملی به پروژه راه آهن اردبیل اخذ کنیم.

بهنام جو بیان کرد: این تعهد در بانک مرکزی به تصویب رسید ه و همچنین هیات عامل بانک ملی هم این مصوبه را در خصوص پرداخت انجام داده است.

وی گفت: به دنبال آن تا پایان سال ۲۵۰ میلیارد تومان از الباقی ۴۰۰ میلیارد تومان تعهد بانک ملی و ۱۵۰ تومان از بودجه عمومی دولت نیز به پروژه راه آهن اردبیل تزریق می شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی و با عمل به تعهدات، دغدغه ای از این بابت نخواهیم داشت.

استاندار اردبیل به هماهنگی های انجام گرفته در راستای جذب تسهیلات به کارخانه کریستال توسط بانک ملی ، مقرر شد این اقدام نیز در جلسه هیات عامل و تسریع شود.

وی از مشارکت بانک ملی برای تولید پنل های خورشیدی برای اولین بار در کشور در اردبیل خبر داد و افزود: این پنل ها با ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات در سال در استان اردبیل قرار است احداث شود.

منبع : وزارت کشور