ترویج فرهنگ دفاع مقدس

ترویج فرهنگ دفاع مقدس تقویت شود

ترویج فرهنگ دفاع مقدس تقویت شود - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان مورد توجه جدی قرار گیرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اقبال عباسی شامگاه سه‌شنبه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تقویت آثار و فرهنگ دفاع مقدس را ضروری اعلام و تاکید کرد: ساخت یادمان برای شهدا در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: راه و شهرسازی موظف به احداث، ترمیم و ایمن‌سازی مسیر‌های منتهی به گلزارهای شهداست و از هر منبعی که می‌تواند باید اعتبار تامین کند.

عباسی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌هایی که تاکنون اعتبار مورد نیاز برای ساخت یادمان شهدای گمنام را اختصاص نداده‌اند باید توضیحات لازم را در جلسه بعدی ارائه دهند.

استاندار اضافه کرد: برای ساخت یادمان شهدای گمنام در شهرستان‌ها، از محل های مردمی یا دولتی، اعتبار اختصاص یابد تا این امر به فراموشی سپرده نشود.

وی با اشاره به نزدیکی هفته دفاع مقدس یادآور شد: فرمانداران، شهرداران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به فضاسازی محیط‌های درونی و پیرامونی اقدام لازم را انجام دهند.

استاندار از شهرداری شهرکرد به عنوان بهترین دستگاه‌ در همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در ساخت محوطه مجموعه فرهنگی دفاع مقدس تشکر کرد.

عباسی با اشاره به لزوم تجلیل از پیشکسوتان دوران جنگ تحمیلی در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این اقدام با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود. 

منبع : وزارت کشور