تدوین و تنظیم سند پیشگام برای توسعه مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان

روز یکشنبه ۱۱آذر ۹۷ جلسه “شورای اداری شهرستان چابهار” با حضور “معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور” سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان چابهار و سایر اعضا در محل سالن اجتماعات فرمانداری ویژه چابهار برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار؛ معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در این نشست گفت: هدف از سفر به جنوب استان، تدوین و تنظیم سند پیشگام برای توسعه مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان است.
بابک دین پرست در جلسه شورای اداری شهرستان چابهار که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: مسائل، مشکلات و ظرفیت های شهرستان باید به کمک مدیران ادارات در سند توسعه ای فوق گنجانده شود.

دبیر شورای توسعه شرق و غرب کشور ادامه داد: این سند پس از جمع بندی به استحضار رییس جمهور خواهد رسید که بعد از بررسی و تایید از سوی ایشان، شخص وزیر کشور به همراه معاونین وزارتخانه های ذیربط جهت بررسی روند اجرای مصوبات سیستان و همچنین رونمایی از سند توسعه بلوچستان به استان سفر می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور افزود: استقرار کامل ادارات دولتی چه در شهرستان های قدیمی و چه تازه تاسیس از الزامات می باشد و اگر شهرستانی حتی یک اداره هم کم داشته باشد بایستی بطور جدی مورد پیگیری قرار گیرد، چرا که از لوازم تحقق اهداف ارتقا بخش ها به شهرستان در چارچوب قانون، استقرار تمامی ادارات در کمترین زمان در مرکز شهرستان است.

وی همچنین با اشاره به مشکل ارتباطات بالاخص نبود اینترنت در روستاهای سطح شهرستان چابهار ، ادامه داد: کاستی ها در زمینه اینترنت و تلفن از جمله مواردی است که بصورت استانی بررسی خواهیم کرد و با توجه به سفر اخیر وزیر ارتباطات به استان سیستان و بلوچستان، بحث اینترنت روستاها در اولویت است.

دین پرست با اشاره به وجود پتانسیل های خدادادی در استان و در عین حال فقدان معادن در حال بهره برداری در مناطق مورد بازدید، گفت: باید برنامه آینده استان در مورد معادن از هم اکنون به دقت تدوین و اجرائی شود.
معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در پایان گفت: اولویت مجموعه دولت فقرزدایی، محرومیت زدایی می باشد که تحقق این مهم در توجه، اهتمام و همکاری تمامی مسئولان است.