تحول و توسعه بر مبنای دانایی شکل می گیرد

تحول و توسعه بر مبنای دانایی شکل می گیرد / برای تحقق دانایی، زیرساخت های کتابخوانی یک ضرورت است

تحول و توسعه بر مبنای دانایی شکل می گیرد / برای تحقق دانایی، زیرساخت های کتابخوانی یک ضرورت است - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

با حضور احمد حسین زادگان، استاندار مازندران، آیت الله معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اسد، فرماندار جویبار و ولیپور، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان، کلنگ احداث کتابخانه مرکزی خیرساز شهیدان والامقام معلمی شهرستان جویبار به زمین زده شد. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان در آیین کلنگ زنی کتابخانه مرکزی شهیدان والامقام معلمی شهرستان جویبار که با حضور آیت الله معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اسد، فرماندار جویبار و ولیپور، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان و برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، با بیان این که تحول و توسعه بر مبنای دانایی شکل می گیرد، خاطر نشان کرد: برای تحقق دانایی و آگاهی، زیرساخت های کتابخوانی یک ضرورت است و برای تحقق این مهم نیاز به همراهی آحاد جامعه و کمک خیرین کتابخانه ساز می باشد.
او با اشاره به این که برای توسعه دانایی و زیرساخت های کتاب و کتابخوانی وجود خیرین یک ضرورت و فرصت است، افزود: نقش مردم در پیشبرد امور در کنار دولت یک نقش مغتنم و کارساز است و تجلی والای آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که چگونه با مردم محور کردن رسالت عظیم صیانت از کیان دین و کشور، سربلند و پیروز و فاتح شدیم.
استاندار ادامه داد: توجه به مقوله ی خیرین کتابخانه ساز مسئله مهمی است که توسط اداره کل کتابخانه های استان بدرستی مورد توجه و اهتمام قرار گرفته است و در دراز مدت می تواند کشور و استان را در این راستا بیمه و تامین کند.
حسین زادگان، یادآور شد: توسعه کتابخانه ها نقش مهمی در افزایش دانش و آگاهی نسل جدید ایفا می کند و تلاش کردیم در حوزه ساخت و بهسازی و نوسازی؛ مردم و خیرین را مشارکت دهیم.
احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اولویت اول دولت، اتمام پروژه های نیمه تمام و پروژه هایی است که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار داشت: افتتاح پروژه های نیمه تمام در حوزه کتابخانه ها نیز در استان در این راستا مورد توجه جدی است.
استاندار، گفت: دولت اعتبار مناسبی را در سفر اخیر معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به توسعه این بخش اختصاص داده است.

منبع : وزارت کشور