استاندار خوزستان: ۷۰۰ تبلت ویژه دانش آموزان استثنایی استان تهیه خواهد شد

 تبلت ویژه دانش آموزان استثنایی استان تهیه خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان برگزار شد.
استاندار خوزستان در این نشست گفت: با مشارکت سازمان مدارس استثنایی کشور و استانداری خوزستان تعداد ۷۰۰ تبلت جدید ویژه دانش آموزان استثنایی با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تهیه خواهد شد تا با این اقدام گامی مهم در راستای حمایت از دانش آموزان استثنایی استان برداشته شود.
وی افزود: به روز رسانی دانش؛ انعطاف پذیری و تطبیق با نیازهای روز حوزه تعلیم و تربیت بهترین راهکارهای پیش روی معلمان در تعامل با وضعیت کنونی است.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان خوزستان در عین حال با اظهار اینکه سند تحول بنیادین تاکید فراوانی بر تربیت اسلامی دارد؛ توضیح داد: تحقق آرمانهای جامعه اسلامی تنها با توجه به تربیت اسلامی در مدارس محقق و امکان پذیر می شود. بر این اساس مربیان پرورشی میبایست تمام تلاش خود را برای تربیت دانش آموزان بر مدار آموزههای تربیتی به کار ببندند.
شریعتی اضافه کرد: مدیریت فضای تربیتی مدرسه بر عهده معاون پرورشی و مربیان تربیتی است و این امر می بایست در اولویت برنامههای عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار گیرد.
استاندار خوزستان ادامه داد: خیرین گرانقدر می بایست علاوهبر مشارکت در امر مدرسه سازی در حوزه کمک به اجرای منسجم و همه جانبه فعالیتهای تربیتی نیز ورود کنند چرا که اساس نظام تعلیم و تربیت، حرکت در مسیر تربیت اسلامی است.
وی در پایان یادآور شد: برقراری عدالت آموزشی در بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار استان می بایست به عنوان یک اولویت در دستور کار متولیان تعلیم و تربیت استان قرار گیرد و البته در این مسیر پربرکت استانداری خوزستان با تمام توان در کنار آموزش و پرورش استان ایستاده است.

منبع: وزارت کشور