تا پایان دولت تمام مدارس سنگی

تا پایان دولت تمام مدارس سنگی استان بازسازی می شوند

تا پایان دولت تمام مدارس سنگی استان بازسازی می شوند - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

محمد نوذری در مراسم بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، از مدرسه سازی بعنوان یک باقیات و صالحات مهم در امور خیر یاد کرد .

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد نوذری در مراسم بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، از مدرسه سازی بعنوان یک باقیات و صالحات مهم در امور خیر یاد کرد و گفت: خوشبختانه در اینجا کار نیک جز لاینفک فرهنگ اصیل ایلامی ها بوده و این مهم فضایی مناسب برای انجام امور خیر از جمله مدرسه سازی پیش روی مردم نیکوکار این منطقه از کشور قرار داده است.
وی در ادامه به نهضت مدرسه سازی در استان اشاره کرد و گفت: ۲۳۴ فضای آموزشی با مشارکت خیرین از اوایل انقلاب تا کنون در این استان احداث شده که ۱۷۵ فضای آن مربوط به دولت تدبیر و امید است.
وی یادآور شد: برای ۲۳۴ فضای آموزشی استان خیرین مدرسه ساز ۷۳۸ میلیارد ریال کمک کرده‌اند.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید از ۱۷۵ فضا آموزشی احداث شده، ۴۶ مدرسه با ۲۴۷ کلاس توسط بنیاد برکت و ۱۷ فضا نیز با ۲۶ کلاس با همت بنیاد علوی احداث شده است.
سرپرست استانداری ایلام در ادامه گفت: در سال جاری ۲۶ فضای آموزشی با ۹۰ کلاس درس با زیربنای ۶ هزار ۸۶۱ متر توسط خیرین عزیز در حال احداث است.
وی کار خیرین در مناطق روستایی و مناطق محروم استان را حائز اهمیت خواند و گفت: یکی از راهبردهای مهم و اصلی ما در امر توسعه توجه به مناطق کم برخوردار استان است و در این زمینه کمک و یاری خیرین بسیار مهم و کارساز است.
نوذری در ادامه از عملکرد نوسازی مدارس استان ابزار رضایت کرد و گفت: در این مدت شاهد تلاش و تکاپوی ارزشمند حوزه نوسازی مدارس استان بوده ایم که در اینجا از زحمات این عزیزان تشکر می کنم.
وی در ادامه از برنامه دولت برای نوسازی مدارس سنگی استان در قالب طرح آجر به آجر خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۹ مدرسه سنگی در روستاهای استان داریم که بنا هست تا پایان سال مالی دولت بازسازی شوند.
سرپرست استانداری ایلام با عنوان این مطلب که در حال حاضر کار نوسازی ۲۶ فضای آموزشی سنگی شروع شده است، تاکید کرد: امیدواریم ۳۳ فضای باقیمانده نیز تا پایان سال مالی به پایان برسانیم.
در پایان این مراسم از خیرین مدرسه ساز استان توسط سرپرست استانداری ایلام و دیگر مسئولان استانی تجلیل بعمل آمد.

منبع : وزارت کشور