استاندار خوزستان در جلسه مشترک فرمانداران و اعضای ستاد ساماندهی مبادلات مرزی استان گفت: از فرمانداران انتظار دارم در اجرای مناسب بخشنامه ساماندهی مبادلات مرزی استان تلاش بیشتری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در این جلسه گفت: بر اساس بخشنامه دستورالعمل مبادلات مرزی خوزستان یک استان مرزی می باشد و تنها خاص شهرستان های مرزی نیست و تمامی شهرستان های استان را شامل می شود.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تلاش های زیادی برای مصوب کردن این بخشنامه شده است گفت: با اجرای مناسب بخشنامه ساماندهی مبادلات مرزی گامی ارزشمند در جهت کاهش تورم، ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و کاهش هزینه های مردم برداشته خواهد شد.
وی خطاب به فرمانداران گفت: تعداد ۱۰۰ قلم کالای مجاز اعلام شده است و باید با بررسی های لازم مشخص شود که نیاز هر شهر چیست و اقلام پر مصرف مشخص شوند و حتی با یک قلم یک زنجیره اقتصادی فعال می شود.
مقتدایی همچنین با اشاره به اینکه مشارکت مردم استان در بخش اقتصادی ضعیف است گفت: اقتصاد خوزستان دولتی است باید به سمتی برویم که مردم با تعلق خاطر در سرمایه گذاری ها و انجام کارها مشارکت داشته باشند.
وی ابراز کرد: یکی از فرصت هایی که از آن استفاده شده است تعاونی های مرزنشینان است وبا ارائه راهکار و پیگیری های انجام شده مردم و صنف های مختلف می توانند  این تعاونی ها را تشکیل بدهند.
استاندار خوزستان گفت: همانطور که بخشی از وظایف به شما تفویض شده است و نماینده عالی دولت در شهرستان ها هستید بایستی با اشراف کامل و برآورد دقیق نیازها به خوبی این بخشنامه را اجرایی کنید.
وی ادامه داد: روح این بخشنامه صادراتی است و باید بااستفاده از این فرصت محصولات و اقلام مناطق تان را برای صادرات شناسایی کنید و حتی بخش های جانبی در شهرها به منظور بسته بندی  ایجاد شود که همه اینها ایجاد اشتغال و درآمد خواهد کرد.
مقتدایی تاکید کرد: باید الگوی مناسبی ارایه شود و مغازه هایی که برای عرضه کالاها هستند شکیل تر و مجهز تر این کار را انجام دهند و زمینه حضور بنکداران عمده در شهرهای مرزی فراهم شود.
استاندار خوزستان خاطر نشان کرد:در پایان آذرماه ارزیابی اقتصادی بعمل می آید و باید تاثیرات مثبت این بخشنامه در شهرستان ها ملموس باشد و نرخ بیکاری در شهرستان ها نیز کاهش یابد.
وی تصریح کرد: وظیفه فرمانداران است که با شناسایی صحیح ظرفیت های صادراتی شهرها ارتباط مناسبی با شهرستان های مرزی به منظور صادرات اقلام و محصولات شان داشته باشند.
استاندار خوزستان در این جلسه دستور داد کارگاهی به منظور توجیه و پاسخگویی به سوالات فرمانداران با حضور دستگا ه های مرتبط مانند گمرک ،تعاون،صنعت و معدن و….برگزار شود.
وی در پایان گفت: قابلیت این بخشنامه به گونه ای است که با اجرایی درست آن از کف تا سقف مردم استان از آن برخوردار خواهند شد.
گفتنی است دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان پیش از این دستور العمل بهره گیری از ظرفیت های موجود درقانون ساماندهی مبادلات مرزی درراستای تقویت اقتصاد خانوار ، امنیت پایدار مناطق مرزی و استان و نیز با هدف پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دراین استان را به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صنعت معدن و تجارت، گمرگ و نیروی انتظامی , مرزبانی و تعزیرات حکومتی ابلاغ کرده است .