استاندار اردبیل خواستار اعمال تمهیداتی از جمله ارایه تسهیلاتی ویژه در جهت حمایت از صادرکنندگان نمونه این استان شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  خدابخش در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل گفت: برای عده ای که حاضر به پرداخت هزینه ها هستند در سایر زمینه ها تسهیلاتی قایل می شوند و باید در زمینه واردات و صادرات نیز چنین شرایطی اعمال شود.
وی افزود: جوایز صادرات سال های گذشته و یارانه سیب زمینی جزو تسهیلاتی است که باید پیش تر پرداخت می شد که پیگیری می کنیم تا در بودجه سال آینده لحاظ و نسبت به پرداخت آن اقدام شود.
استاندار اردبیل بیان کرد: قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و بجای اعمال قوانین جدید تلاش دارد تا محدودیت های قوانین گذشته را برطرف کند و باید تولیدکنندگان و صادرکنندگان با آن آشنا شوند.
وی بیان کرد: تحریم های اتحادیه اروپا و روابط مناسب سیاسی امروز بهترین فرصت را برای حضور در بازار روسیه فراهم کرده است اما پیش تر باید با قوانین و استانداردها آشنایی داشته باشیم.
خدابخش عنوان کرد: فرآیند تولید، فروش و صادرات با یکدیگر تفاوت هایی دارد اما در کشور ما برخی تلاش می کنند، همه این وظایف را خود برعهده بگیرند که این امر باعث ایجاد مشکلاتی می شود.
وی همچنین گفت: مسایلی نیز در زمینه اعمال محدودیت هایی در گمرک بیله سوار برای ترانزیت محموله های ایرانی بیان شده که باید به صورت موردی مطرح شوند تا از سوی دولت پیگیری شود.
استاندار اردبیل در ادامه نیز خواستار اطلاع رسانی در زمینه تسهیلات ارایه شده از سوی دولت به بدهکاران ارزی سیستم بانکی شد.
خدابخش افزود: برخی بدهکاران برای پرداخت بدهی خود در سر رسید تهاتر را پذیرفتند و برخی دیگر با توجه به نوسانات قیمت ارز توانایی بازپرداخت را نداشتند که برای این عده در قانون رفع موانع تولید تمهیداتی قایل شده اند.
وی تصریح کرد: افرادی که تهاتر را پذیرفتند در سیستم جزو بدهکاران محسوب نشده و از این رو مشمول این قانون نمی شوند؛ در حالی که برای افراد خوش حساب و تشویق آنها نیز باید تمهیداتی دیده می شد.