تأکید استاندار خوزستان بر برخورد قضایی با دستگاه‌هایی که در ستاد تسهیل، قانونی عمل نمی‌کنند

تأکید استاندار خوزستان بر برخورد قضایی با دستگاه‌هایی که در ستاد تسهیل، قانونی عمل نمی‌کنند استاندار خوزستان گفت: با دستگاه قضا هماهنگی‌هایی انجام شده است تا در بخش‌هایی که مشکلات در ستاد تسهیل گره‌گشایی نمی‌شود، کار در ستاد مستقر در دادگستری بررسی شود و آنجا با دستگاه‌هایی که بر اساس قانون عمل نمی‌کنند، برخورد شود.

تأکید استاندار خوزستان بر برخورد قضایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان در پایان نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: امروز در این جلسه شش پروژه مورد بررسی قرار گرفت تا مشکلات اجرایی و فعالیت آن‌ها برطرف شود.

وی افزود: در برخی پروژه‌ها اختلاف نظر میان دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های فعال درون استان خوزستان وجود داشت که باید در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شد.

استاندار خوزستان گفت: در خصوص مسیر خطوط برق و خطوط جاده‌های اختصاصی شرکت نفت مسائلی وجود داشت که توافق شد با جابه‌جایی چند پایه و دکل برقی، مشکل جاده اختصاصی شرکت نفت حل شود. به این ترتیب، مشکل احداث خطوط انتقال برق برای کارخانه MDF آن منطقه نیز برطرف خواهد شد.

وی در خصوص ارائه اظهارنامه مالیاتی برخی از شرکت‌های تولیدی در خوزستان عنوان کرد: تولیدکننده‌ای ادعا کرده که پس از بخشودگی جرایم و سود، ممیزهای امور مالیاتی دقت نکرده‌اند و جرایم و سود را جزو عملکرد محاسبه کرده‌اند. این تولیدکننده، کار خود را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری کرده است. در این زمینه امهال داده شده است تا زمانی که حکم دیوان ارائه شود، با این تولیدکننده در پرداخت مطالبات امور مالیاتی مدارا شود.

سلیمانی‌دشتکی گفت: تصمیم گرفته شده است که از این پس مباحث در کارگروه‌های تخصصی پخته شود و پس از چکش‌کاری نهایی و با ارائه راه حل، در ستاد تسهیل مطرح شوند. همچنین تصمیم گرفته شد که جلسات با حضور دستگاه‌های اجرایی و طرف اجراکننده طرح‌ها برگزار شود زیرا هدف ستاد تسهیل، رضایت مجریان طرح‌ها است.

وی افزود: امیدواریم این روند به حل مشکلات واحدهای تولیدی و کارگاه‌هایی که به شکلی با سیستم اداری استان خوزستان دچار مشکلاتی هستند، کمک کند.

استاندار خوزستان بیان کرد: با دستگاه قضا هماهنگی‌هایی انجام شده است تا در بخش‌هایی که مشکلات در ستاد تسهیل گره‌گشایی نمی‌شود، کار در ستاد مستقر در دادگستری بررسی شود و آنجا با دستگاه‌هایی که بر اساس قانون عمل نمی‌کنند، برخورد شود.

منبع:وزارت کشور