بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی

بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی موج پنجم کرونا را رقم می‌زند

بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی موج پنجم کرونا را رقم می‌زند - وبسایت مجمع استانداران

استاندار زنجان با اشاره به شیوع ویروس دلتا در استان های جنوبی کشور گفت:مردم باید بیش از پیش دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح اله حقیقی در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه میزان پی سی آر کرونایی در شهرستان‌های ابهر، ایجرود، خدابنده و خرمدره افزایشی است، گفت: اگر توجه جدی برای کنترل بیماری در این شهرستان‌ها وجود نداشته باشد به طور قطع این مناطق، با مشکل مواجه خواهند شد.
او با بیان اینکه درصورت بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی کرونایی از هفته‌های آینده دچار مشکل خواهیم شد، ادامه داد: در حال حاضر مراکز سلامت چهار برابر ظرفیت خود بار بیماری را تحمل می‌کنند و اگر فشار‌ها افرایش یابد، این مراکز دچار مشکل می‌شوند و به دنبال آن، فشار بر بیمارستان‌ها به مراتب افزایش خواهد یافت.
استاندار زنجان با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی استان زنجان کنترل شبانه را در ساعات اعلام شده جدی‌تر اجرا کند، گفت: استان زنجان موافق تعطیلی بوستان‌ها نیست، اما رعایت دستورالعمل ها در این مراکز باید مورد توجه جدی شهروندان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۵ درصد از افراد بالای ۶۵ سال در استان زنجان، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، افزود: این کار اقدام ارزشمندی  بوده و به طور میانگین نیز ۶۶ درصد از افراد بالای ۶۵ سال دوز اول و دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.
مقام عالی استان ادامه داد:  ۲۰ درصد از افراد بالای ۸۰ سال و ۳۰ درصد از سالمندان بالای ۷۰ سال زنجانی نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه باید به حوزه بهداشت و درمان اعتماد کرد گفت: در روز‌های گذشته رهبر معظم رهبری به پشتوانه اعتمادی که به علم و توانمندی جوانان ایرانی داشتند نسبت به تزریق واکسن تولید داخل اقدام کردند.
او با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای مصوبات ستاد کرونا هستند، افزود: مشکل پایگاه تجمیعی ماهنشان در زمینه اینترنت نیز باید پیگیری و مرتفع شود.

منبع : وزارت کشور