استاندار مازندران:

بهره وری در دستگاه های اجرایی باید ارتقاء یابد / با برنامه ریزی مناسب باید شاهد رشد اقتصادی از طریق ارتقاء بهره وری باشیم

 

استاندار مازندران: بهره وری در دستگاه های اجرایی باید ارتقاء یابد / با برنامه ریزی مناسب باید شاهد رشد اقتصادی از طریق ارتقاء بهره وری باشیم وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

حسین زادگان آشنایی سازمان ها با مفاهیم بهره وری و راهکار های افزایش آن را یک ضرورت خواند و گفت: با برنامه ریزی مناسب باید شاهد رشد اقتصادی از طریق ارتقاء بهره وری باشیم. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، استاندار مازندران در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان به آشنایی سازمان ها با مفاهیم بهره وری و راهکار های افزایش آن تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بهبود فضای کسب و کار و بهره وری در راستای تغییر در ساختار عمومی جهت ارزیابی دستگاه ها بعنوان یک اولویت باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: شاخص های ارتقای سلامت اداری و اصلاح ساختارهای سازمانی در شمار اختیارات ملی است، لذا می بایست وضعیت میز خدمت دستگاه های اجرایی در راستای تقویت مسئولیت پذیری و پاسخگویی به مطالبات بازنگری شود.

نماینده عالی دولت در استان، اظهار کرد: با برنامه ریزی مناسب باید شاهد رشد اقتصادی از طریق ارتقاء بهره وری باشیم، چراکه توسعه و رشد از دو عامل سرمایه گذاری و بهره وری بوجود می آید.

وی گفت: ۳۵ درصد رشد اقتصادی از طریق بهره وری باید ایجاد شود تا به توسعه اقتصادی در برنامه ششم دست پیدا کنیم.

استاندار به لزوم تحقق رشد ۲ درصدی صنعت و ۳.۲ درصدی کشاورزی از محل بهره وری اشاره کرد و گفت که استقرار چرخه مدیریت و ارتقاء شاخص های بهره وری در دستگاه ها در راستای معرفی مولفه های اثرگذار در بهبود بهره وری استان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حسین زادگان افزود: از ظرفیت سمن ها و تشکل های صنفی در حوزه بهره وری باید استفاده شود و تهیه برنامه ارتقای بهره وری در سطح دستگاه های اجرایی در دستور کار باید قرار گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اولویت اصلی استان کشاورزی می باشد لذا باید در این حوزه برنامه راهبردی ویژه توسط سازمان جهاد کشاورزی ارائه شود و ارایه مشوق ها در حوزه بهره وری برای دستگاه های اجرایی و آسیب شناسی مولفه ها و شاخص ها در کمیته بهره وری استان جهت احصا مشکلات موجود یک ضرورت است.

در این جلسه غلامی راد، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر این شورا، گزارشی از اقدامات و برنامه های شورای راهبری توسعه مدیریت استان ارایه کرد.