استاندار قم خبر داد؛

بهره برداری از ۸۵ پروژه به مناسبت هفته دولت در استان قم

بهره برداری از ۸۵ پروژه به مناسبت هفته دولت در استان قم استاندار قم گفت: همزمان با هفته دولت ۸۵ پروژه در بخش های مختلف با اعتباری بالغ بر ۸۴۲۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۳۲۶ نفردر استان قم به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از ۸۵ پروژه به مناسبت هفته دولت در استان قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بهرام سرمست ضمن تسلیت ایام سوگ و عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامی داشت یاد و خاطره اسوه دولتمردان و خادمان صادق نظام شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار کرد: در این هفته، ۸۵ پروژه در بخش های مختلف زیربنایی، صنعتی ، عمرانی و… با اعتباری بالغ بر ۸۴۲۴ میلیارد ریال افتتاح می شود.
استاندار قم با اشاره به جزئیات طرح های افتتاحی هفته دولت استان تصریح کرد: ۵۷ مورد از مجموع این پروژ ها با اعتباری افزون بر ۴۹۵۹ میلیارد ریال مربوط به سه بخش مهم صنعتی، زیربنایی و کشاورزی می باشد.

وی افزود: ۱۱ پروژه عمران شهری با اعتبار ۲۷۶۴ میلیارد ریال و ۱۰ پروژه آموزشی و آموزش عالی با اعتباری به ارزش بیش از ۵۶۵ میلیارد ریال عناوین دیگر طرح های آماده افتتاح استان در هفته دولت امسال را تشکیل می دهند.

وی با بیان این که این پروژه ها در شرایط بسیار سخت مالی ناشی از تحریم های دشمن و بحران کرونا به مرحله اجرا در آمده اند، از زحمات دستگاه های مجری این طرح ها قدردانی کرد و گفت: خدمت رسانی به مردم و فراهم کردن زمینه و بستر لازم برای توسعه و بالندگی نظام جزء اولویت های اصلی و راهبردی مسؤلان بوده و در هیچ شرایطی متوقف نمی شود.

استاندار قم هفته دولت را فرصت مناسبی برای انعکاس خدمات نظام و امید بخشی در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی استان باید با بهره مندی از این فرصت، عملکرد خود را به شکل مطلوب و شایسته ای اطلاع رسانی نمایند.

سرمست رونق فضای کسب و کار و تولید و اشتغال را یکی از مهم ترین اولویت های کاری سال های اخیر استان برشمرد و گفت: با رصد دقیق و مستمر، اتخاذ تمهیدات راه گشا و برنامه ریزی های عملیاتی، شاهد موفقیت های نسبی خوبی در زمینه رفع موانع و مشکلات و ایجاد گشایش های بیشتر در حوزه تولید و اشتغال خصوصاً احیای واحدهای راکد هستیم.

وی همچنین با اشاره به تدابیر و تلاش های استان برای مدیریت موثربحران کرونا تصریح کرد: به مدد الهی و در سایه انسجام، همدلی و همکاری جمعی، استان قم یکی از استان های موفق کشور در عرصه مقابله با کرونا محسوب می شود و امیدوارم با تداوم این همکاری ها بتوانیم موج پنجم این بیماری را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

منبع:وزارت کشور