برگزاری دومین جشنواره سراسری ملی شو با حضور و مشارکت سازمان ثبت احوال کشور

دومین دوره همایش سراسری «ملی شو» که با حضور مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و حمید درخشان نیا معاون وزیر و رییس سازمان ثبت احوال کشور در محل ساختمان مرکزی بانک ملی ایران برگزار و از خدمات مرتبط با کاربردی سازی کارت هوشمند ملی رونمایی به عمل آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت احوال، در جریان برگزاری دومین دوره همایش سراسری «ملی شو» که با حضور مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و حمید درخشان نیا معاون وزیر و رییس سازمان ثبت احوال کشور در محل ساختمان مرکزی بانک ملی ایران برگزار شد، از خدمات مرتبط با کاربردی سازی کارت هوشمند ملی رونمایی به عمل آمد.
در ابتدای این همایش مدیرعامل بانک ملی با برشمردن دستاوردهای جدید این بانک،اظهار داشت: یکی از این دستاوردها تبدیل کارت ملی هوشمند به کارت بانکی است.
محمدرضا حسین زاده افزود: در شرایط کنونی کارت هوشمند ملی تنها برای احراز هویت کاربرد دارد، اما بانک ملی امکان استفاده از آن به جای کارت بانکی را فراهم کرده است.
وی افزود: در گام نخست امکان استفاده از کارت هوشمند ملی در همه سرویس های ارایه شده در دستگاه های خودبانک و خود دریافت فراهم شده است و به زودی ارائه خدمات شعبه ای قابل ارایه با کارت هوشمند ملی نیز فراهم می شود.
وی نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) ۶۰ را از دیگر دستاوردها در حوزه بانکداری الکترونیک برشمرد و گفت: با این نرم افزار رمزهای بانکی که فقط ۶۰ ثانیه کاربرد دارد تولید می شود که می تواند جلوی سوء استفاده ها را بگیرد.
حسین زاده به طرح سامانه کشوری سکوک اشاره کرد و گفت: سامانه کشوری کسب و کار در برگیرنده تعاملات تجاری در زنجیره تامین از تولید تا مصرف است.
مدیرعامل بانک ملی افزود: مصرف کنندگان نهایی، تامین کنندگان کالا و تولیدکنندگان می توانند از این سامانه استفاده کنند.
حسین زاده با اعلام اینکه بانک ملی در ۲ سال اخیر ارایه محصولات جدید بانکی را در دستور کار قرار داده است، افزود: پارسال ۲ نرم افزار «بام» و «بله» به نظام بانکی معرفی شد که قابلیت های فراوانی را برای مبادلات مالی دارند.
همچنین در جریان این مراسم مسئولین حاضر از غرفه های خدمات مختلف بانک در قالب یک نمایشگاه بازدید به عمل آورده و ضمن رونمایی از خدمات ثبت احوال، به سوالات خبرنگاران حاضر نیز پاسخ های لازم ارائه گردید.