برگزاری جلسه شورای راهبردی اربعین حسینی با حضور اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس

جلسه شورای راهبردی اربعین حسینی به ریاست دکتر ذوالفقاری و با حضور اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی به منظور تببین اقدامات ستاد مرکزی اربعین و ارائه گزارشی از اقدامات این ستاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در ابتدای جلسه شورای راهبردی اربعین که با حضور اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی عصر امروز در ساختمان وزارت کشور برگزار شد، ضمن تشریح روند اقدامات این ستاد گفت: از سال گذشته، پس از پایان مراسم اربعین بلافاصله جلسات ستاد مرکزی آغاز شد.
ذوالفقاری با بیان اینکه اقدامات ستاد مرکزی اربعین حول سه محور تعیین شده است، اظهار کرد: ارزیابی مراسم اربعین سال ۹۶، یافتن نقاط ضعف و مشکلات از صفر تا صد و سیاست گذاری برای مراسم اربعین سال ۹۷ سه محور اساسی کار ستاد بودند که در ۱۲ کمیته ستاد مرکزی اربعین و ستاد اربعین مستقر در کشور عراق به علاوه ۳۱ استان این محورها دنبال شد.
وی تاکید کرد: حوزه فعالیت ستاد مرکزی اربعین اجرایی است و با بررسی نقاط ضعف و مشکلات برای اربعین امسال سیاست گذاری کرده ایم که این سیاستها از سوی کمیته های این ستاد دنبال می شود و این کمیته ها موظفند نقاط ضعف را برطرف و برنامه های محوله را اجرا کنند.
ذوالفقاری اشاره کرد: در یک سال گذشته در هر جلسه این ستاد، یکی از کمیته ها به بیان اقدامات و برنامه های خود پرداخته و سایر اعضا نیز مطالبات و مسائل مرتبط با این کمیته را مطرح و اقدامات کمیته مزبور را بررسی کردند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین هدف اصلی این ستاد تسریع خدمات و کاهش هزینه ها اعلام کرد و گفت: با تلاشهای انجام شده و با رایزنی ها و جلساتی که با مقامات کشور عراق داشتیم توانستیم هزینه روادید را کاهش دهیم و در کنار آن هزینه های بیمه و خدمات که از داخل کشور تامین می شود، نیز به یک سوم تقلیل یافته است.
در ادامه این جلسه، گزارشی از اقدامات یک سال گذشته ستاد مرکزی اربعین ارائه شد و پس از آن اعضای فراکسیون حج و زیارت به طرح نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.
گفتنی است؛ نمایندگان مجلس حاضر در این جلسه، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ستاد مرکزی اربعین، درخصوص هزینه ها و امکان کاهش آن، بازگشایی مرز خسروی، وضعیت موکب ها و نظام مند ساختن آنها، تهیه بسته های فرهنگی برای زائران و مباحث پیرامون تامین ارز مورد نیاز زائران اربعین حسینی نقطه نظرات و دیدگاههای خود را مطرح کردند.