برنامه های الگویی برخورد با کرونا تولید و اطلاع رسانی شود

برنامه های الگویی برخورد با کرونا تولید و اطلاع رسانی شود

برنامه های الگویی برخورد با کرونا تولید و اطلاع رسانی شود-از سری مقالات وبسایت مجمع استانداران کشور

استاندار اردبیل بر تولید برنامه های مبتنی بر محتوای فرهنگی و رفتار در شرایط کرونایی و اطلاع رسانی آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: گروههای اجتماع محور، رسانه ها و فعالان فضای مجازی باید وظیفه اجتماعی و فرهنگی خود را در قبال اطلاع رسانی به مردم انجام دهند.

وی اظهار کرد: باید الگوهای رفتاری ، بهداشتی متناسب با کرونا تولید و به مردم ارائه شود تا در راستای فرهنگ سازی آن اقدام شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: لازم است برنامه های آموزشی و نمایشی در دقیقه های کوتاه تولید و از رسانه ها و فضاهای مجازی پخش و منتشر شود. وی زدن ماسک، چگونگی رعایت فاصله اجتماعی در اماکن و اجتماعات مختلف ، نحوه صحیح برگزاری مراسم عروسی و ختم از جمله مواردی است که لازم است متناسب با کرونا در بین مردم فرهنگ سازی شود.

بهنام جو به آغاز پیک دوم کرونا و قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز این بیماری اشاره کرد و گفت: بی توجهی به رعایت فاصله اجتماعی و عدم حساسیت مردم به جولان کرونا باعث بروز پیک دوم این بیماری در استان شده است.وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱۱ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند از فوت ۱۸ نفر براثر کرونا در سه روز گذشته خبر داد و افزود: ۵۰ نفر از بستری ها در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

استاندار اردبیل گفت: در پیک اول این بیماری در استان توانستیم با همکاری مردم و نهادهای مختلف تعداد بستری را از ۳۸۰ نفر به ۷۰ و پایین تر برسانیم. وی افزود: با توجه به اینکه تا هفته آینده نیز شاهد اوج این بیماری در استان خواهیم بود، باید مثل پیک اول همه به عنوان مسئله حاد در استان به این موضوع توجه کرده و در جهت رفع این وضعیت هماهنگ عمل کنیم. بهنام جو تصریح کرد: باید مردم را نسبت به موضوع و رعایت پروتکل های بهداشتی حساس کرده و در صورت بی توجهی تذکرات و اخطارهای لازم ارائه شود.

وی گفت: مردم باید به صورت خودجوش همدیگر را نسبت به پرهیز از برگزاری مراسم با تعداد بیشتر و در فضای کوچک آگاهسازی کنند. وی ادامه داد: در این خصوص سلامتی مردم مطرح بوده و هیچکس نباید از کنار آن بی تفاوت رد شوند. بهنام جو افزود: رعایت نکات بهداشتی در تاکسی ها، اتوبوس و ادارات بهتر شده و باید این نکات بیش از این رعایت شود. استاندار اردبیل گفت: در کنار فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم باید پیش بینی های بهداشتی از قبیل تامین تخت های بیمارستانی و نیروهای درمانی را نیز داشته باشیم.

منبع : پرتال خبری وزارت کشور