برنامه‌محوری در آموزش و پرورش

برنامه‌محوری در آموزش و پرورش باید نهادینه شود

برنامه‌محوری در آموزش و پرورش باید نهادینه شود - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

احمد حسین زادگان، گفت: برنامه‌محوری به عنوان یکی از اولویت‌های آموزشی و تربیتی باید در تمام مجموعه آموزش و پرورش نهادینه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان در آیین رونمایی از برنامه های آموزش و پرورش مازندران برای سال تحصیلی جدید ( ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ) که با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش انجام شد، افزود: نهادینه شدن برنامه محوری در تمام ارکان آموزش و پرورش از ستاد تا صف و حتی مدارس باعث ارتقاء عملکرد  و ارزیابی درونی و بیرونی نسبت به عملکردهای این نهاد آموزشی و تربیتی می شود.
وی تاکید کرد : علاوه بر این ، برنامه محوری توام با سنجش می تواند باعث تشویق دانش آموزان به فعالیت های مبتنی بر برنامه شود و تشخیص آنها را نسبت به عملکردشان، سنجش و آینده کاریشان افزایش خواهد داد و حتی بعضی از مشکلات کنونی آموزش و پرورش از جمله نگاه منفی نسبت به برخی رشته های تحصیلی را تغییر می دهد.
استاندار مازندران موفقیت هر برنامه در اجرا را اعتقاد ذینفعان و مشارکت آنها دانست و گفت: قطعا تا زمانی که ذینفعان در آموزش و پرورش اعم از مدیران مدارس، معلمان ، اولیاء دانش آموزان و حتی دانش آموزان نسبت به اجرای آن متقا عد نشود، این برنامه نمی تواند به درستی اجرا شود.
وی افزود:  علاوه بر این، باید سایر گروه ها و دستگاه های مرتبط نیز در اجرای برنامه ها و سند تحول بنیادین در استان ها و شهرستان ها به کمک آموزش و پرورش بیایند و در ارزیابی عملکرد مدیران این دستگاه ها میزان همکاری آنها در اجرای این سند نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.
حسین زادگان ابراز داشت: برنامه آموزش و پرورش در حوزه آموزشی و تربیتی نسبت به گذشته تغییر اساسی کرد و برنامه های تدوینی در این حوزه ها نیز باید متناسب با نگاه های روز تدوین شود تا مشارکت بیشتری را موجب شود.