برای جلوگیری از هدر رفت آب های سطحی استان برنامه ریزی ویژه ای شد

برای جلوگیری از هدر رفت آب های سطحی استان برنامه ریزی ویژه ای شد

برای جلوگیری از هدر رفت آب های سطحی استان برنامه ریزی ویژه ای شد - وبسایتمجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طی برنامه ریزی های صورت گرفته از سال گذشته، ۲ پروژه تغذیه مصنوعی در فردیس و ساوجبلاغ برای جلوگیری از هدر رفت آب های سطحی و بهره برداری این ظرفیت بویژه در حوزه کشاورزی پیش بینی و اجرایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شهبازی در مراسم بهره برداری از افتتاح فاز یک و دو پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد که روز سه شنبه در ساوجبلاغ با حضور اردکانیان وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در تعاقب برنامه های وزارت نیرو تحت عنوان پویش آ.ب ایران در البرز نیز پروژه های متعددی در دستور کار قرار گرفته و به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: در طول ۲۵ سال گذشته در البرز هزار و ۵۰۰ میلیون متر مکعب کسری آب داشتیم و بیش از ۸۰ درصد تامین آب استان از منابع سفره های زیرزمینی برای مصارف صنعتی، کشاورزی و شرب است.
 شهبازی گفت: طی برنامه ریزی های صورت گرفته از سال گذشته، ۲ پروژه تغذیه مصنوعی در فردیس و ساوجبلاغ برای جلوگیری از هدر رفت آب های سطحی و بهره برداری این ظرفیت بویژه در حوزه کشاورزی پیش بینی و اجرایی شد.
وی افزود: با ایجاد چنین بسترهایی به سمتی می رویم که با کاهش بهره برداری از منابع آب های زیرزمینی، از ظرفیت آب های سطحی استفاده کنیم.
استاندار البرز گفت: بر این اساس با توجه به پیگیری های صورت گرفته و موافقت وزیر محترم نیرو امسال موفق شدیم که حق آبه استان را به میزان ۵۵ میلیون متر مکعب از محل سدهای استان افزایش دهیم.
وی افزود: پروژه هایی که امروز به بهره برداری رسید کمک می کند تا از هدر رفت آب های سطحی استان جلوگیری کنیم و این ظرفیت بزرگ را جهت استفاده بهینه بویژه در حوزه کشاورزی شهرستان های ساوجبلاغ و فردیس مهیا کنیم.

منبع : وزارت کشور