بخش انرژی ایران در دنیای کرونازده

بخش انرژی ایران در دنیای کرونازده کارنامه درخشانی ارائه کرد

بخش انرژی ایران در دنیای کرونازده کارنامه درخشانی ارائه کرد -  وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

وزیر نیرو با اشاره به اقدامات گسترده در بخش تولید و مدیریت انرژی طی ماه های اخیر در کشور گفت : جمهوری اسلامی ایران با وجود شیوع بیماری کرونا، کارنامه درخشانی در زمینه تولید و بهبود شاخص های برق و انرژی ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رضا اردکانیان روز سه شنبه در آیین افتتاح ۲ هزارو ۲۳۰ پروژه برق کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی در استان البرز برگزار شد، افزود: امسال موفق شدیم ، رشد موج بار انرژی را که در ۱۰ سال گذشته ۵.۲ درصد بود را روی عدد ۲ درصد متوقف کنیم.
وی بیان داشت: شاخص ها اثبات می کند که در بخش انرژی کشور جهش تولید رخ داده و ما در عین حال رشد، اوج بار را کاهش داده ایم، امسال خاموشی ناشی از کمبود تولید برق در کشور  نداشیم.
وزیر نیرو افزود: با اینکه اقتصادهای بزرگ دنیا اعلام کردند که بین ۲۰ تا تا ۲۵ درصد کاهش انرژی ناشی از کرونا در عرصه تولید داشتند اما ایران از این حیث کارنامه موفقی دارد.
اردکانیان با اشاره به افتتاح پروژه های مختلف وزارت نیرو در هفته دولت اظهار داشت: در طول ماه های گذشته با تلاش شبانه روزی کارشناسان و متخصصان داخلی پروژه های بزرگی در مناطق مختلف کشور انجام شده و در این بخش سرمایه گذاری لازم داشته ایم.
وی بیان داشت : استان های آذربایجان شرقی و غربی ، اردبیل ، همدان ، ایلام ، کردستان ، گلستان ، مازندران ، سمنان ، خراسان شمالی و رضوی از جمله مناطقی هستند که پروژه های متعدد تامین برق در آنها اجرا شده است .
وزیر نیرو افزود:  سعی می شود همانطور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است علاوه بر تکمیل پروژه ها، ریل گذاری مناسب در ۳۴۱ روز باقیمانده فرصت دولت تدبیر و امید انجام دهیم تا هیچ لحطه ای برای خدمتگذاری از دست ندهیم.
اردکانیان گفت: شرایط  کشور ما سخت است و از تحریم ها استقبال نمی کنیم ،اما حالا که تحمیل شده به طور قطع  استفاده حداکثری از فرصت ها خواهیم داشت.
وی ادامه داد: اگر چه جنگ استقبال نکردیم اما در مسیر تحکیم استقلال، خوداتکایی، توسعه علم و دانش  گام برداشتیم و امروز  نیز یکی از قدرت های مسلم و مطرح در عرصه های مختلف هستیم.
وزیر نیرو بیان داشت: امروز به برکت همت جوانان کشورمان از خاکستر تحریم ها ، ظرفیت های نوین در کشور به وجود می آوریم  تا در دهه های پیش رو به آرمان های انقلاب نزدیک تر شویم.
اردکانیان افزود: اکنون هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آب سالم و پایدار متصل می شود که امروز بهره مندی ۱۷ هزار روستایی البرزی از نعمت آب سالم و بهداشتی نمونه این فعالیت ها به شمار می رود.
وزیر نیرو یادآور شد که شمار تصفیه خانه های آب کشور قبل از پیروزی انقلاب چهار تصفیه خانه بود اما امروز  ۲۴۵ تصفیه خانه  آبداریم و تا پایان دولت دوازدهم هر ۵۰ روز یک سد مخزنی با اعتبارات ملی افتتاح  خواهیم کرد.
وی بیان داشت : طی هشت سال گذشته ۲۰ هزار مگاووات برق به ظرفیت برق کشور اضافه شده است ضمن آنکه در بخش آب و برق برای افزایش تاب آوری و مقاوم سازی اقتصاد کشور برنامه ریزی کرده ایم.
اردکانیان گفت : پروژه های آب که امروز در البرز کلنگ زده شد یک ساله  به بهره برداری می رسد و حجم ۱۵ میلیون متر مکعب آب سالم در اختیار مردم قرار می گیرد.
وزیر نیرو افزود: قرار است ماه های آینده مقادیر قابل توجهی از آب سد طالقان به منابع آبی مصرفی استان البرز اضافه می شود.
همزمان با سفر وزیر نیرو به استان البرز ۲ هزار و۲۳۰ پروژه برق کشور با اعتبار سه هزارو۱۶۰ میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانسی بهره برداری شد که از این تعداد ۲۰۸ پروژه مربوط به استان البرز بود.