استاندار خراسان جنوبی :

 با نگاه بسته به پیشرفت نمی رسیم

با نگاه بسته به پیشرفت نمی رسیم

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: در انجام کارها، دیدمان را باید عوض کنیم، با نگاه بسته به پیشرفت و ترقی نمی رسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ ملانوری با تأکید بر این مطلب در جلسه شورای اداری شهرستان سرایان خاطر نشان کرد: ما باید طوری حرکت کنیم که گویی می خواهیم قله های جهان را فتح نماییم.

وی متذکر شد: با آرمان های بلند می توان به موفقیت دست یافت.

استاندار تصریح نمود: ستاد توسعه خاوران به همین منظور شکل گرفت و راه اندازی شد تا نگاه ها را به وضعیت پیرامونی تغییر دهد و توسعه را سبب شود.

ملانوری با تشریح سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مردمی شدن، دانش بنیان شدن، درونزا بودن و برون نگر بودن از سیاست های اقتصاد مقاومتی است که پایه های اصلی ستاد خاوران نیز می باشند.

وی، شرط موفقیت در برنامه های توسعه ای استان را مدیریت جهادی عنوان کرد و گفت: مدیریت جهادی به معنای خارج شدن از پوسته های مدیریتی و شکستن حباب های اطراف مان است.

به گفته وی؛ کاری که حاج قاسم سلیمانی در لباس رزم ۴۰ ساله خود انجام داد، جز مدیریت جهادی نبود که توانست به این خوبی به دل ها نفوذ کند.

استاندار در ابتدای سخنانش به بندهایی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و تأکید نمود: این سیاستها، تنها مشکلات اقتصادی را حل نمی کند بلکه قطعاً بهترین نسخه شفابخش درمان دردهای جامعه در حوزه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و… می باشد.

ملانوری با اشاره به دو اصل تأمین شرایط برای به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه و پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، گفت: توسعه باید متکی به بخش خصوصی باشد و مجامع علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی نیز باید به کمک توسعه بیایند.

وی در اصل تقویت عوامل تولید، تقویت نیروی کار و تقویت رقابت پذیری اقتصاد نیز از موضوع لزوم توجه به عوامل تولید گفت و این که انگیزه دادن به عوامل از پیشران های توسعه است.

به گفته وی؛ در سیاست های اقتصاد مقاومتی به موضوع ارتقاء شاخصهای عدالت اجتماعی اشاره شده چرا که اگر در سرمایه گذاری ها و توزیع خدمات، همه مناطق به طور عادلانه دیده نشوند، نتیجه درستی نیز حاصل نمی گردد.

استاندار با اشاره به دو اصل افزایش تولیدات داخلی و ایجاد زنجیره تولید تا مصرف، متذکر شد: استفاده از نهادههای داخلی، کاهش وابستگی را به همراه دارد و ایجاد زنجیره تولید نیز بهره مندی بیشتری را رقم می زند.

ملانوری تصریح نمود: در اصل امنیت غذا و درمان هم اقداماتی صورت گرفته که به سالم سازی محصولات دامی و کشاورزی و همچنین افزایش سطح خدمات حوزه بهداشت و درمان انجامیده که باید تقویت شود.

وی با تأکید بر اصل بسیار مهم مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف، اظهار داشت: علیرغم توصیه های اکید در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما بر پرهیز از اسراف، مصرف بی رویه، یکی از بدترین عادت های ماست.

به گفته وی؛ عادی انگاری در مصرف سبب شده آبی که با صرف هزینه های بسیار زیاد استحصال می شود و در اختیار ما قرار می گیرد، به راحتی در شستشوی ماشین و حیاط و غرقابی کردن باغچه منزل، هدر می دهیم.

استاندار به اصل تقویت فرهنگ جهادی، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد هم اشاره کرد و گفت: عنوانی که برای سال ۹۳ تعیین شد، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بود، چهار واژه ای که همه چیز را در خود جای داده است.

ملانوری تأکید کرد: امروزه اگر کارهای ما در هر زمینه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… پیوست فرهنگی نداشته باشند، توفیقی حاصل نمی شود.

منبع: وزارت کشور