استاندار کرمانشاه تاکید کرد:

با خودباوری قادر به حل مشکلات جوانان هستیم

استاندار کرمانشاه گفت: با خودباوری، اعتماد به نفس، تدوین نخسه ای واحد و بهره گیری از ظرفیت های استان قادر به حل مشکلات جوانان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در تبیین گام دوم انقلاب فرمایشات و رهنمودهایی بسیار راهگشا در خصوص استفاده از تخصص و توانمندی های جوانان در عرصه های مختلف دارند که همگی موظف به اجرای این رهنمودها با بسترسازی مناسب جهت استفاده از توانمندیهای آنان هستیم.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه کشور ایران دارای ظرفیت های بسیار گسترده و استفاده نشده ای است که در این خصوص رتبه اول را در جهان دارد،  گفت: مقام معظم رهبری در تبیین گام دوم انقلاب تاکید دارند که جوانان ایران اسلامی قادر هستند که این عیب بزرگ( استفاده نشدن از ظرفیت های کشور) را برطرف کنند لذا این تاکیدات نشان می دهد که وظیفه سنگینی بر عهده جوانان در چهل سال دوم انقلاب است و همگی باید تلاش کنیم تا بیش از گذشته از توانمندی ها و تخصص های جوانان در عرصه های مختلف استفاده کنیم.
وی خواستار تدوین و اجرای برنامه ای دقیق برای بهره گیری از تخصص های جوانان در بخش های مختلف از سوی اداره ورزش و جوانان استان شد و تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان استان موظف است که برنامه ای بسیار ویژه و دقیق برای آشنا ساختن جوانان با ظرفیت های استان از یکسو طراحی و اجرا کند و از سوی دیگر توانمندی های جوانان را به دستگاه های اجرایی ذیربط معرفی کند و ما هم در استان کرمانشاه مانند کشور ظرفیت های بسیاری داریم که هنوز استفاده نشده اند.
مقام عالی استان با طرح این سوال که جوانان استان به چه اندازه با ظرفیت های این استان آشنا هستند،  ادامه داد: اداره ورزش و جوانان موظف است که اجرای این برنامه یعنی بستر سازی جهت آشنا کردن جوانان با ظرفیت های استان را پیگیری کند زیرا این استان در بخش های کشاورزی،  صنعت، معدن، تجارت، گردشگری، آی تی و بازارچه ها دارای ظرفیت های بسیار گسترده ای است.
وی با تشریح مزیت های استان در بخش کشاورزی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان دارای مزیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی در این بخش است لذا ضرورت دارد که اداره ورزش و جوانان استان فارغ التحصیلان این بخش را شناسایی کند و با بیان و تشریح امکانات استان در بخش کشاورزی برای جوانان از اداره جهادکشاورزی بخواهد زمینه مناسب برای جذب و بکارگیری توانمندی های آنان را  ایجاد کند.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: آیا شناسایی فارغ التحصیلان بخش صنعت و معدن که استان در این بخش نیز دارای ظرفیت های گسترده ای است، انجام شده است؟ لذا با طراحی این برنامه از سوی ورزش و جوانان افرادی که در این بخش دارای تخصص و حرفه هستند به راحتی قابل انتقال و معرفی به اداره صنعت، معدن و تجارت استان هستند که صنعت و معدن نیز موظف به پیگیری برای بکارگیری و جذب آنان در این بخش است.
 بازوند همچنین با اشاره به بیکاران دیپلم و زیر دیپلم در استان تصریح کرد: این افراد پس از شناسایی می توانند به آموزش فنی و حرفه ای استان معرفی شوند که فنی و حرفه ای هم باید پس از ارائه آموزش به این افراد، آنان را به اداره کار جهت اشتغال معرفی نماید.
وی با بیان اینکه جوانان سرمایه های اصلی استان هستند، گفت: همچنین در حوزه های آی تی،  گردشگری، بوم گردی، میراث فرهنگی، تجارت و بازارچه ها دارای ظرفیت های بسیار خوبی هستیم که با شناسایی و معرفی افراد دارای تخصص در این بخش ها به سازمان های ذیربط می توان در این بخش ها نیز نسبت به ایجاد شغل و بهره گیری از توانمندی های جوانان اقدام کرد.
استاندار کرمانشاه از اداره ورزش و جوانان استان خواست که با قاطعیت و جدیت نسبت به تدوین این برنامه که تشریح کننده تخصص ها و توانمندی های جوانان در بخش های مختلف باشد به سرعت اقدام کند.
 بازوند در ادامه با بیان اینکه هر استان با توجه به امکانات و ظرفیت های خود باید نخسه واحدی برای خود تدوین و اجرایی کند، بیان داشت: نباید منتظر دستورالعمل از مرکز برای اجرای طرح های اشتغالزایی باشیم بلکه با توجه به ظرفیت های خود باید نسبت به طراحی برنامه ای که درمان کننده موضوع بیکاری استان باشد، اقدام کنیم که در این راستا استان کرمانشاه با وجود پتانسیل های خود در بخش های مختلف می تواند پیشگام باشد.
وی تاکید کرد: باید به این خودباوری برسیم که قادر هستیم در خود استان می توانیم مشکلات جوانان را حل کنیم و نباید تمام نگاه ها به مرکز باشد زیرا نخسه استان کرمانشاه با دیگر استان ها متفاوت است و حل مشکلات باید در درون خود استان صورت گیرد و با اعتماد به نفس به اجرای برنامه ها بپردازیم.