بانوان البرزی در عرصه های مهم تصمیم گیری

بانوان البرزی در عرصه های مهم تصمیم گیری و تصمیم سازی استان پویا و موثر هستند

بانوان البرزی در عرصه های مهم تصمیم گیری و تصمیم سازی استان پویا و موثر هستند - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: اقدامات بسیار خوبی در قالب مجامع مشورتی استان صورت می گیرد که به طور قطع طرح ها و برنامه های راهگشای بانوان فعال این عرصه را پذیرا خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شهبازی در جلسه بزرگداشت مقام زن که با حضور جمعی از دولت زنان و فعالان اجتماعی بانو در البرز، صورت گرفت، با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن  و با اشاره به نقش، ایثارگری ها و رشادت های زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و مجاهدت های آنها در دوران دفاع مقدس، افزود: بسیاری از عرصه های مهم اداره استان و همچنین کارآفرینی، تولید و صادرات، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و… بانوان ارزشمندی را در البرز داریم.
وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در قالب مجامع مشورتی استان صورت می گیرد که به طور قطع طرح ها و برنامه های راهگشای بانوان فعال این عرصه را پذیرا خواهیم بود.
شهبازی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی در تمام عرصه‌ها برای زنان و مردان جامعه است و به خاطر جامع‌ بودن شخصیت حضرت زهرا (س) است که به ایشان لقب «سیده النساء العالمین» می‌دهند. حیا، عفت، فعالیت اجتماعی، سیاسی، جریان‌شناسی، امام‌شناسی و سایر موارد حضرت می‌تواند برای ما الگو باشد و باید در این عرصه‌ها فرهنگ سازی داشته باشیم.
وی افزود: بانوان ارزشمندی که در این نشست صحبت کردند، به واقع فرهیخته، آگاه و مشرف به مسائل استان و کشور هستند.
استاندار البرز در پاسخ به مطالبه یکی از بانوان که در مجمع مشورتی طالقان مشغول به کار است، گفت: اقدامات بزرگی برای البرز طرح ریزی شد که اهم ان اخذ موافقت و مشارکت در جهت ساخت اولین بیمارستان این شهرستان است که بزودی راه اندازی می شود.
وی افزود: در خصوص حراست و حفاظت از حوضه آبریز طالقان نیز با قدرت ایستاده ایم و اجازه اجرای طرحی که این حوضه را به خطر بیندازد و زندگی مردم و عدم استفاده عمومی از اماکن طبیعی موجود را نخواهیم داد.
شهبازی گفت: خدا را شاکریم که طی چهل و دو سال همچنان مقتدر بر آرمان های انقلاب اسلامی مبنی بر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، ایستاده ایم و شعار ما می توانیم را محقق کردیم.
وی افزود: در بسیاری از فناوری های نوین و تسلیحاتی خودکفا شده ایم و در شرایط کنونی نیز از کشورهای پرمدعا در خصوص واکسن کرونا عقب نماندیم. استاندار البرز گفت: اکنون دانشگاه های کشور دارای رتبه پانزدهم تولید علم در دنیا را دارند. وی افزود: البرزنیز در فروش تولیدات دانش بنیان کشور رتبه دوم دارد و در این زمینه بسیار پویا است.
شهبازی با بیان اینکه رشد بالای مهاجرت در البرز ضعف در زیرساخت ها را پررنگ تر می کند، گفت: بر این اساس از ابتدای حضورم در این سمت با اهتمام ویژه برای ارتقا سرانه ها و زیرساخت ها ورود کردم.
وی افزود: البرز با قدرت بر روی ریل توسعه حرکت می کند و با گرهگشایی از این مسیر، نیل به اهداف را سرعت بخشیدیم.

منبع : وزارت کشور