باند اصلی فرودگاه اردبیل تا پایان خرداد ماه به بهره برداری می رسد

باند اصلی فرودگاه اردبیل تا پایان خرداد ماه به بهره برداری می رسد

باند اصلی فرودگاه اردبیل تا پایان خرداد ماه به بهره برداری می رسد

استاندار اردبیل گفت: با مساعد شدن وضعیت جوی عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل مجددا آغاز شده و تا پایان خردادماه به بهره برداری کامل می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از باند فرودگاه اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته عملیات زیرسازی و لایه های زیرین انجام شده و آماده آسفالت ریزی نهایی قرار گرفته و قسمتی نیز در حال بهسازی لایه های آسفالت رو سازی قرار دارد که آسفالت ریزی بیندر و توپراک در حال انجام است که تا یک هفته به اتمام می رسد.
وی تصریح کرد: طبق گزارش پیمانکار پروژه ، آسفالت لایه آخر یعنی توپکا برای قسمتی از مسیر انجام شده که مشکل خاصی برای پروازهای عادی وجود ندارد و اما برای کل باند اصلی آسفالت ریزی لایه آخر از هفته اول اردیبهشت ماه آغاز می شود.
استاندار اردبیل ادامه داد: باند دوم فرودگاه به طور کامل در اختیار پرواز ها قرار دارد که تا خردادماه هم، باند موجود با روشنایی کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد.
بهنام جو تصریح کرد: اعتبار ارتقای سیستم ناوبری در این فرودگاه تامین شده که علاوه بر انجام ارتقای سیستم ، بحث یخ زدایی مسیر برای فرود هواپیماها در فصول برفی و سرما جز برنامه های به سازی بوده است.
وی با اشاره به اینکه دولت اعتبار خوبی در دو سال اخیر برای فرودگاه های استان هزینه کرده است افزود: بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی باندها، تجهیز ماشین آلات و روشنایی در باندها ی فرودگاه  استان هزینه شده است.
بهنام جو ادامه داد: امکانات مدرن که در فرودگاه اردبیل خریداری شده، بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای این تجهیزات اعتبار هزینه شده است که این تجهیزات علاوه بر ماشین آلات قبلی در محل فرودگاه اردبیل مستقر می شوند تا هیچ وقت باند فرودگاه به سبب بارش برف مسدود نباشد.
این مسوول با بیان اینکه سطح فرودگاه اردبیل به درجه بین المللی ارتقا می یابد گفت: برای روشنایی باندهای فرودگاه تامین اعتبار کامل صورت گرفته که با راه اندازی خط دو پروازی با روشنایی داری ضریب امنیت بالا و نصب دستگاه های ناوبری نوید بخش توسعه فردوگاه استان خواهد شد.
این مسوول ادامه داد: سیستم روشنایی فرودگاه برای کمک به لندینگ پروازها طراحی شده و بالغ بر ۴۵میلیارد تومان علاوه بر خرید کابل ها به این سیستم که دارای ضریب امنیت بالاست، هزینه شده است و تا مهرماه سال جاری به اتمام می رسد.
وی اظهار امیدواری کرد: با افتتاح این باند و با داشتن امکانات مدرن و پیشرفته تعداد پرواز ها افزایش می یابد و حتی پروازهای شبانه هم برای این فرودگاه پیش بینی شده است.

منبع: وزارت کشور