استاندار سیستان و بلوچستان:

بازگشایی مدارس و آموزش حضوری همراه با حفظ سلامت معلمان و دانش آموزان یک اصل مهم است

بازگشایی مدارس و آموزش حضوری همراه با حفظ سلامت معلمان و دانش آموزان یک اصل مهم است

بازگشایی مدارس و آموزش حضوری همراه با حفظ سلامت معلمان و دانش آموزان یک اصل مهم است استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بازگشایی مدارس و آموزش حضوری در کنار حفظ سلامتی دانش آموزان و رعایت پروتکل های بهداشتی یک اصل مهم است بنابراین لازم است؛ همه امکانات استان برای آموزش حضوری و بازگشایی مدارس در اول مهر به کار گرفته شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ احمدعلی موهبتی “استاندار” در جلسه ستاد ملی کرونا که عصر روز گذشته به ریاست دکتر رئیسی “رئیس جمهور” و سایر اعضا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان به سرعت در حال انجام است و در فاز بعدی نیز دانش آموزان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال برنامه ریزی شده و با توجه به واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف جامعه به ایمنی عمومی نزدیک می‌شویم و در صورت ادامه روند کاهشی بیماری تا مهرماه می توانیم بازگشایی مدارس و آموزش حضوری را شروع کنیم.

موهبتی تاکید کرد: آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی استان آمادگی لازم را برای آغاز سال تحصیلی داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: علی رغم کمبود امکانات و زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان در موج قبلی کرونا دلتا که اکنون استان‌های برخوردار کشور را دچار مشکل کرده است، توانستیم با اقدامات میدانی و جهادی و با دریافت کمک‌های کشوری این بحران را مدیریت کنیم و بدون کمبود دارو درمان بیماران انجام شد و بطور ویژه واکسیناسیون گروه‌های هدف در سنین پایین‌تر نیز محقق گردید.

وی ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی همه دست اندرکاران ستاد استانی کرونا در موج دلتا بیان داشت: تعداد زیادی از حسینیه‌ها و هیئات مذهبی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در ایام عزاداری محرم به خوبی رعایت کردند اما نگران برخی مراسم و نشست های عزاداری خیابانی و سفرها هستیم؛ لذا بایستی مراقبت و آمادگی لازم را داشته باشیم.

احمدعلی موهبتی افزود: شروع مراسم عزاداری خانگی و عادی انگاری بیماری کرونا در جامعه یک هشدار و نگران کننده است.

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: تردد ها تا آخر این هفته به شدت و با جدیت کنترل می شود تا با کاهش رفت و آمدها و دورهمی ها اثرگذاری لازم در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری را داشته باشیم.

وی گفت: روند واکسیناسیون گروه‌های سنی ۵۰ سال به بالا در استان بسیار خوب است اما گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال با اینکه افراد فعال و پرتحرک جامعه نیز هستند، استقبال خوبی نداشتند که امیدواریم طی چند روز آینده واکسیناسیون این گروه نیز انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مردم ما باید بپذیرند که این بیماری همچنان ادامه دارد و آنچه در کنترل این ویروس مهم است؛ علاوه بر واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری و استفاده از ماسک است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این جلسه با اعلام روند کاهشی بیماران بستری و سرپایی کرونا در استان گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون بیش از ۱۱۲ هزار مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شناسایی شده و در حال حاضر تنها ۲۵ درصد ظرفیت تخت های بیمارستانی بخش کرونای استان اشغال می باشد.

منبع:وزارت کشور