بازدید سرزده استاندار کرمان

بازدید سرزده استاندار کرمان از مدارس

بازدید سرزده استاندار کرمان از مدارس - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار کرمان در بازدید سرزده از مدارس شهر کرمان، تلاش مدیران و معلمان در سال تحصیلی جاری را قابل تقدیر و نشان دهنده علاقه و تعهد آنها به امر مهم آموزش و پرورش دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، محمدجواد فدائی استاندار کرمان صبح امروز ۲۱ مهر ماه به منظور بررسی رعایت نکات بهداشتی جلوگیری از انتقال بیماری کروناویروس در مدارس به صورت سرزده از دبستان دخترانه صدیقه شیوخ و دبستان پسرانه مددی واقع در منطقه سیّدی و دبیرستان پسرانه ثامن‌الحجج واقع در خیابان ۲۴ آذر بازدید کرد. استاندار کرمان در گفتگو با مدیران، معلمان و تعدادی از دانش‌آموزان حاضر در مدرسه، روند آموزش دروس و بهره‌گیری دانش‌آموزان از کلاس‌ها را جویا شد.
فدائی این بازدید‌ها را در راستای گزارش‌‌ها و نگرانی والدین در خصوص مدارس بیان کرد و گفت: همان طور که انتظار داشتیم تعدادی از دانش‌آموزان به دلایلی از جمله رفع اشکال و یا نداشتن تلفن‌های هوشمند در مدارس حضور می‌یابند.  
وی افزود: در مجموع رفتار و عملکرد مسئولان مدارس و معلمان خوب است و از آنها به واسطه اینکه کارکرد خود را با شرایط موجود و بیماری کرونا تطبیق داده‌اند، قدردانی می‌کنیم.
استاندار کرمان ابراز داشت: آموزش حضوری و مجازی، دانش‌آموزان کار معلمان را مضاعف کرده و باید تدریس را به دو شکل داشته باشند و بعضا به دلیل ناهماهنگی که در حضور دانش‌آموزان ایجاد می‌شود، لازم است بعضی درس‌ها تکرار شده و فردی ارائه کنند که نشان دهنده علاقه و تعهد آنها به تدریس است و جای تقدیر دارد.
فدائی در خصوص تعطیلی آموزش حضوری در مدارس کرمان ابراز داشت: اینکه بخواهیم آموزش حضوری را به صورت کامل تعطیل کنیم، مدارسی که جمعیت کمی دارند و یا آنهایی دسترسی به گوشی هوشمند ندارند، متضرر می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: مناطق دورافتاده در آموزش صرف مجازی به دلیل اینکه دسترسی به امکانات هوشمند ندارند، متضرر می‌شوند در حالی که به دلیل جمعیت کم می‌توانند حضوری کلاس‌ها را داشته باشند.
استاندار کرمان ابراز داشت: باید تلفیقی از آموزش مجازی و حضوری را با توجه به امکانات در اختیار، داشته باشیم، در عین حال تعطیلی مدارس حضوری را به ستاد ملی اعلام کردیم و در صورت موافقت آنها تصمیم‌گیری در این خصوص انجام می‌شود.