استاندار هرمزگان:

بازارماهی فروشان قدیم بندرعباس به صنعتگران صنایع دستی واگذار می‌شود

 

بازارماهی فروشان قدیم بندرعباس به صنعتگران صنایع دستی واگذار می‌شود

 

با دستور استاندار هرمزگان، بازار قدیم ماهی فروشان بندرعباس طی یک ماه راه اندازی و در اختیار صنعتگران آسیب دیده از سانحه آتش سوزی در معبد هندوها در بندرعباس قرار می گیرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فریدون همتی در نشست بررسی مشکلات صنعتگران آسیب دیده از سانحه آتش سوزی معبد هندوها در بندرعباس، با اشاره به تصمیمات این نشست، عنوان کرد: بازار ماهی‌فروشان قدیم بندرعباس ظرف مدت یک ماه باید راه‌اندازی و در اختیار صنعتگران صنایع‌دستی قرار گیرد.
وی افزود: ۲۱ غرفه از این بازارچه در اختیار صنعتگران صنایع‌دستی آسیب‌دیده از آتش‌سوزی معبد هندوها قرار می گیرد و بقیه غرفه‌های این بازارچه به صنعتگران معرفی‌شده از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان واگذار می‌شود.
شایان ذکر است، بازارچه صنایع‌دستی در ضلع شرقی معبد هندوها، ۲۷ اردیبهشت سال گذشته دچار حریق شد و این حادثه زمانی اتفاق افتاد که بازارچه تعطیل بود.
با دستور همتی استاندار هرمزگان مقرر شد به موازات راه اندازی این بازارچه، نحوه واگذاری غرفه ها به صنعتگران توسط معاونت عمرانی استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعیین تکلیف شود.

منبع : کانال اطلاع رسانی وزارت کشور