ایلام تابلوی زیبای شهادت طلبی و ایثارگری در دوران دفاع مقدس است

ایلام تابلوی زیبای شهادت طلبی و ایثارگری در دوران دفاع مقدس است/ایلام با ۰/۷ درصد جمعیت ۱/۴ درصد شهدای کشور را به خود اختصاص داده است

ایلام تابلوی زیبای شهادت طلبی و ایثارگری در دوران دفاع مقدس است/ایلام با ۰/۷ درصد جمعیت ۱/۴ درصد شهدای کشور را به خود اختصاص داده است - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

قاسم سلیمانی دشتکی در کارگروه ویژه مرز استان که با حضور سردار گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این دوران گفت : ما هرچه داریم از شهدا داریم و استان ایلام با بیش از ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تابلویی زیبا از شهادت طلبی و ایثارگری را در دوران دفاع مقدس به تصویر کشید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور قاسم سلیمانی دشتکی صبح روز چهارشنبه ۲ مهرماه در کارگروه ویژه مرز استان که با حضور سردار گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا برگزار شد ضمن عرض خیرمقدم و تقدیر از زحمات مرزبانی استان و کشور در ایجاد امنیت پایدار و حفاظت از مرزها ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این دوران گفت : ما هرچه داریم از شهدا داریم و استان ایلام با بیش از ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تابلویی زیبا از شهادت طلبی و ایثارگری را در دوران دفاع مقدس به تصویر کشید.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از مناطق استان و شهر ها بین دو طرف جنگ دست به دست شد و شهدای بسیاری برای دفاع از خاک و مرز و بوم تقدیم انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: استان ایلام با ۰/۷ درصد جمعیت ۱/۴ درصد شهدای کشور را به خود اختصاص داده و از این حیث رتبه اول کشور را دارا است.

سلیمانی‌دشتکی با عنوان این مطلب که مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس با سلحشوری غیرت و جانبازی از کشور دفاع کرده اند، اظهار داست: آمار اسرا و آزادگان ایلام بسیار پایین است و همچنین تعداد مهاجرین استان نیز بسیار معدود و قابل اغماض است و این نشان می دهد که مردم این استان در دوران دفاع مقدس با پایداری و پایمردی در پاسداری از نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی و خاک وطن تا پای جان خود ایستادند.

وی با اشاره به این مهم که استان ایلام ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، اضافه کرد: از این میزان نزدیک به ۱۷۰ کیلومتر با استان واسط، ۲۲۰ کیلومتر با استان میسان و  ۱۹۰ کیلومتر نیز هم مرز با استان دیاله عراق است.

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که مرز ایران با کشور عراق از چند جهت حائز اهمیت است، اظهار داشت: ابتدا مقوله مهم امنیت مرزی در استان است که شامل ۴۳۰  کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و با وجود اینکه اقدامات بسیار زیادی در این زمینه از جمله انسداد مرزی صورت پذیرفته است اما لازم است دیگر فعالیت‌ها چون امور عمرانی نیز تقویت شود.
 
وی ادامه داد: موضوع بعدی برگزاری مراسم اربعین است، اگر چه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت تردد زوار به کشور عراق این مراسم تحت شعاع این بیماری قرار گرفته است اما سالیان گذشته این مراسم را باشکوه و شور و شوق بسیار بالایی در استان برگزار کرده ایم که این مهم مسئولیت مرزبانی را بسیار حائز اهمیت کرده است.

وی افزود: موضوع دیگر بحث قاچاق کالا و دام و … مسائل و مشکلاتی از این قبیل هست که می بایست مورد توجه مرزبانی و دیگر عوامل دست اندرکار قرار گیرد.