ایران پایگاه تولید و نشر گفتمان برادری و وحدت

ایران پایگاه تولید و نشر گفتمان برادری و وحدت امت اسلامی خواهد بود

ایران پایگاه تولید و نشر گفتمان برادری و وحدت امت اسلامی خواهد بود - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار کرمان برگزاری سلسله نشست‌های آئین برادری را بیان رسمی استراتژی جمهوری اسلامی در منطقه و میان امت اسلامی دانست و گفت: ایران پایگاه تولید و نشر گفتمان برادری و وحدت امت اسلامی خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، علی زینی‌وند در دهمین نشست گفتمان برادری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، برگزاری سلسله نشست‌های آئین برادری را بیان رسمی استراتژی جمهوری اسلامی در منطقه و میان امت اسلامی دانست.
وی ادامه ادامه: شاید کشور، حاکمان و علمایی را سراغ نداشته باشیم که به اندازه جمهوری اسلامی، پرچمدار گفتمان برادری و وحدت امت اسلامی، ترویج گفتمان واقعی قرآن و عترت باشند.
استاندار کرمان افزود: شاید عالم و اندیشمندی سراغ نداشته باشیم که به اندازه مقام معظم رهبری در حوزه ترویج گفتمان واقعی قرآن، عترت و پیامبر اعظم (ص) تولید گفتمان کرده و استراتژی و دستورات موکد در این زمینه صادر کرده باشند.
زینی‌وند، نگاه آزادی‌خواهان دنیا به آینده نظام جمهوری اسلامی و مدل موفق در جهان اسلام را باعث افتخار دانست و گفت: ایران کشور متنوع و آزادی است و اندیشمندان مختلف در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، مذهبی و اجتماعی به صورت آزادانه اظهار نظر می‌کنند، اما آنچه در استراتژی رسمی حکومت و نظام اسلامی است، در قانون اساسی آمده و مقام معظم رهبری مکرر بر آن تاکید دارند و حتی خدشه بین شیعه و سنی و مسلمانان را در مقاطعی با الفاظ تندی مانند خیانت بیان می‌کنند.
وی اضافه کرد: تکلیف همه کسانی که به نیابت از جمهوری اسلامی در حیطه وظیفه خود مسئولیت دارند سنگین است و باید چشم و عمل ما به استراتژی واحد وحدت باشد.
استاندار کرمان ادامه داد: مبانی محکمی در فقه اهل تسنن در تبعیت از حکومت اسلامی وجود دارد، نگاه برخی افراد چه شیعه و چه سنی به آن سوی مرزهاست که مقبول ملت نخواهند بود. نظام حق دارد در سپردن مسائل کلیدی به آنها با تامل رفتار کند.
زینی‌وند تصریح کرد: در جمهوری اسلامی برای رسیدگی به امور مردم، تفاوتی میان شیعه و سنی وجود ندارد و الگوی موفق جمهوری اسلامی در کانون‌های موثر خاورمیانه ترکیبی از رزمندگان اهل شیعه و سنی است که سردار سلیمانی فرمانده دلی آنها بود. ایران پایگاه تولید و نشر گفتمان برادری و وحدت امت اسلامی خواهد بود.

منبع : وزارت کشور