یکی از مصوبات اجلاس سال ۲۰۱۰ آیسسکو در باکو و  با حضور وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی انتخاب شهرمشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ بود که اتفاق بسیار مهم ملی و بین المللی برای کشور محسوب می گردد .

همچنین مشهد علاوه بر پایتختی فرهنگی جهان اسلام در این سال میزبان اجلاس جهانی آیسسکو نیز خواهد بود که صاحب نظران با استقبال از انتخاب مشهد بعنوان کانون گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی آن را فرصتی ناب برای ترویج فرهنگ رضوی و زیارت می دانند.

این در حالی است که رونق فعالیتهای فرهنگی با محوریت زیارت می تواند ضمن تحول اقتصادى، موجب ایجاد فرصتهای شغلی و زدودن تصویر نامناسب و غیرواقعی که کشورهای غربی با تبلیغات گسترده خود علیه کشورمان ترسیم کرده اند، بستر مناسبی را برای تعاملات فرهنگی بویژه حوزه فرهنگ رضوی فراهم کند.

به نظر می رسد بایستی کلیه عوامل تأثیرگذار در رشد و توسعه شاخص های فرهنگی ، شناسایی شده تا ارتقاء سطح معنویت در شهر با فن آوری های جدید مدیریت شهری پیوند و بستری مناسب برای معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ایجاد گردد .

در این راستا مشارکت همه اقشار مردم اعم از علما و اندیشمندان ، جوانان، هنرمندان و اهالی رسانه از این فرصت فراهم شده برای معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های مشهد ، ضروری می باشد.

لذا از کلیه اقشار علاقمند به همکاری با دبیرخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام دعوت میشود از پورتال www.mashhad2017.org بازدید و نظرات ، پیشنهادات و ایده های خود را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۴۲۰۱۷ و شماره تلفنهای ۰۵۱۳۷۲۹۹۲۲۶ و ۰۵۱۳۷۲۷۵۱۷۰ ارائه و در نشر و معرفی ارزشهای اسلامی ایفای نقش نمایند .