استاندار قم با تبریک حماسه ۲۹ اردیبهشت ماه اظهار داشت: به فضل الهی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دراین استان با حضور گسترده و حماسی مردم و بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از ایرنا؛ سید مهدی صادقی با قدردانی از حضور مردم و عوامل اجرایی و نظارت افزود: در این انتخابات باشکوه کلیه عوامل اجرایی و نظارت به خوبی به وظایف خود عمل کرده و تلاش شبانه روزی این عزیزان باعث شد که روند اجرایی کار به خوبی پیش رفته و انتخابات دراین استان در سلامت کامل به پایان برسد.
وی ادامه داد: مردم متدین و انقلابی قم همگام با سراسر کشور با تاسی به آرمان های امام راحل،فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و توصیه های مراجع عظام تقلید حضوری باشکوه در انتخابات داشته و روح امید را در کالبد کشور جاری ساختند.
استاندار قم با اشاره به حضور حدود ۷۸ درصدی واجدین شرایط درانتخابات ریاست جمهوری درقم گفت: دراین انتخابات با همکاری کلیه عوامل اجرایی و نظارت از آرای مردم به خوبی صیانت شد و هیچ مشکلی در روند انتخابات وجود نداشت.
وی با تشکر مجدد ازمردم و دست اندرکاران انتخابات دراین استان که با تلاش شبانه روزی خود توانستند، برگ زرینی را برای قم و کشور رقم بزنند، اظهار داشت: امیدوارم همه بتوانیم پاسدار دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باشیم.
صادقی همچنین با تقدیر از عوامل نظامی ، انتظامی و اطلاعاتی اظهار داشت: این عزیزان با تلاش متعهدانه خود کمک شایانی درتامین امنیت و سلامت انتخابات انجام دادند.
دراستان قم از ۷۸۲ هزار و ۹۷۴ واجد شرایط رای دادن ، بیش از ۶۱۰ هزار تن درپای صندوق های رای حاضر شدند.
برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درحوزه انتخابی قم ۶۶۹ صندوق اخذ رای پیش بینی شده بود که ۵۷ صندوق نسبت به انتخابات مجلسین در سال ۹۴ بیشتر شد تا روند اخذ رای و شمارش آرا سرعت بیشتری پیدا کند.
همچنین دراین انتخابات ۵۳۰ شعبه ثابت و ۲۸ شعبه سیار در نظر گرفته شده بود و تعداد بازرسان و سر بازرسان وزارت کشور برای انتخابات ریاست جمهوری درقم ۷۲۰ تن و برای انتخابات شوراها ۳۰۰ تن بود.
تعداد ناظران و سرناظران شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری درقم نیز دو هزار تن و انتخابات شوراها یک هزار و ۵۰۰ تن بود.