۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به عشایر مازندران

امسال ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به عشایر مازندران پرداخت شد

امسال ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به عشایر مازندران پرداخت شد - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

احمد حسین زادگان از تخصیص و پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به عشایر استان خبر داد و گفت که این میزان تسهیلات در راستای حمایت مستقیم دولت از زنجیره تولید گوشت قرمز و ایجاد اشتغال پایدار به قشر تولید کننده در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان سود این تسهیلات را از محل صندوق توسعه ملی ۱۰ درصد عنوان کرد و افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به منظور تسهیل در معیشت و تامین علوفه مورد نیاز عشایر بوده است.

وی با توضیح این که مراتع مازندران همواره با مازاد دام مواجه است ، ادامه داد: در این شرایط با پرداخت تسهیلات و تامین علوفه ، پروار بندی دام برای تولید و تامین گوشت قرمز ضروری است.

استاندار همچنین گفت که امسال از  محل ستاد بحران مازندران نیز به هشت تعاونی عشایری استان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید علوفه پرداخت شده است.

مقام عالی دولت در مازندران همچنین از مرمت و باز سازی ۲۳۰کیلومتر ایل‌راه‌ عشایری استان با سرمایه گذاری ۴۰۰میلیون تومانی خبر داد و گفت که  یکی از مهمترین اقدامات در راستای بهبود وضعیت عشایر به ویژه در زمان کوچ ترمیم ایل راه است ، چراکه  ساماندهی این مسیرها  در کمک به عشایر برای کوچ آسان‌تر به ییلاق و قشلاق و محرومیت‌زدایی از این قشر بسیار مهم و مؤثر است.

وی سرمایه گذاری حدود ۲ میلیارد تومانی برای آبرسانی به ۲۷۰خانواده عشایر و دام هایشان را از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری برشمرد و افزود : همزمان با هفته دولت امسال با سرمایه گذاری ۴۰۰میلیون تومانی ۱۵۰ منبع آب تحویل خانواده های عشایری استان شده است.