اقبال جامعه به پزشکان و کادر درمان در روند مقابله با کرونا

اقبال جامعه به پزشکان و کادر درمان در روند مقابله با کرونا دو چندان شد

اقبال جامعه به پزشکان و کادر درمان در روند مقابله با کرونا دو چندان شد - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

حسین زادگان: ایثار و جانفشانی پزشکان و کادر درمان، محبوبیت این قشر زحمت کش را در جامعه دو چنان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان در دومین روز از هفته دولت در مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروساز و شهدای مدافع سلامت افزود: در آغاز شیوع کرونا ویروس، فضای رعب و وحشت در استان، کشور و جهان ایجاد شد و متاسفانه پزشکان و جامعه پزشکی تا کنون نه درس آن را خواندند و نه تا کنون با آن برخورد داشتند لذا باید با انتقال دانش و اطلاعات علمی در این مسیر قدم برداریم و عملکرد و بازخورد آن را در جامعه ببینیم.
حسین زادگان با اشاره به این که اگر توانستیم در درون استان بحث کرونا را مدیریت کنیم به  اعتماد و امید اجتماعی مردم به حوزه سلامت بر می گردد، افزود: نظر سنجی ها، نشانگر آن است که افکار عمومی جامعه اقبال و اعتماد فراوانی به جامعه پزشکی دارند و ویروس کرونا سبب شد اعتماد عمومی و محبوبیت پزشکان افزایش چند برابری پیدا کند.
وی تصریح کرد: کرونا سرمایه اجتماعی این قشر را نشان داد و اگر مردم به توصیه های  پزشکان توجه کردند بخاطر جایگاه قابل قبول جامعه پزشکی است و حضور بسیج، سپاه، ائمه جمعه و دستگاه های اجرایی بدلیل اعتماد و توصیه پزشکان بوده است.
وی بیان کرد:  در شرایط کنونی در رتبه بندی طبقات اجتماعی  مربوط به زحمات پزشکان، اعتماد عمومی افزایش  یافت و مردم درشرایط کنونی بیش از زمان دیگر به زحمات این قشر اهمیت می دهند که این ایثار ،وفاق، همدلی و اعتماد را می توانیم مانند زمان جنگ مقایسه کنیم .
وی اظهار  کرد: پزشک و کادر درمان زحمت فراوان می کشند مردم در ایام محرم وعزداری  رعایت کنند تا این ویروس با کمترین هزینه مهار شود.
استاندار مازندران گفت: مدافعان سلامت مانند مدافعان حرم ایثار کردند و از جان خود گذشتند باید بازبان فیلم،هنر و چاپ کتاب این امر را درتاریخ ماندگار کنیم.
وی ادامه داد: در زمینه زیرساخت پزشکی پیشرفت کردیم اما با تحریم ظالمانه دشمن در ایجاد تنگناهای اقتصادی  و تامین دارو و تجهیزپزشکی دچارمشکل هستیم.
حسین زادگان بیان کرد: تکریم کنیم از پزشکانی که ایثار کردند در حوزه سلامت، از این بستری که ایجاد شد پیوست اجتماعی واجتماع محور کردن سلامت مردم  بهره گیری نماییم. فرصت خوبی است از همدلی و وفاق و همکاری مردم استفاده کنیم.
وی افزود: فصل جدیدی در تاریخ کشور ایجاد  شد که تنها با دوره جنگ با همچین شرایطی مواجه بودیم که همراهی وفاق همدلی اعتماد مردم عریز به حوزه بهداشت درمان را  داشتیم که کادر درمانی حوزه بهداشت درمان بخاطر از خود گذشتگی نوع دوستی   شایسته تجلیل می باشند.

منبع : وزارت کشور