افتتاح سامانه تکریم مراجعان سازمان ثبت احوال با حضور رئیس مرکز حراست وزارت کشور

جلسه شورای معاونین مرکز حراست وزارت کشور به میزبانی سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد و در حاشیه این جلسه سامانه تکریم مراجعین که به منظور تکریم مراجعین، تسهیل کنترل تردد مراجعین و ارتقاء حفاظت سازمان طراحی گردید افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در این جلسه دکتر درخشان نیا معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: مدیران و کارکنان سازمان با روحیه جهادی و وفاق و همدلی در حال ارائه خدمت می باشند.
وی افزود: گرانیگاه فعالیت سازمان، ارتقاء پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور است و با تقویت این پایگاه؛ امنیت، مبارزه با فساد و شفاف سازی اطلاعات روند بهتری به خود می گیرد.
معاون وزیر کشور گفت: در حال حاضر ارائه اطلاعات هویتی با خلاء مواجه می باشد و افراد در مواقع مهاجرت و جابجایی ها اطلاعات خود را به روز رسانی نمی کنند که تلاش می شود به زودی این مشکل برطرف شود.
درخشان نیا افزود: در حال حاضر ۴۴ میلیون کارت ملی صادر شده است و به مرور شهروندانی که کارت دریافت ننموده اند صاحب کارت و شناسه ملی می شوند.
در ادامه این جلسه محمد ابراهیم شوشتری با اشاره به اهمیت سازمان ثبت احوال و تاثیرگذاری آن در توسعه کشور گفت: اگر  به این سازمان  توجه نشود و در زمینه آمار هویتی کار دقیق انجام نشود کشور با اختلال مواجه می شود .
مشاور وزیر کشور گفت: امیدواریم که به زودی خدماتی که به وسیله کارت ملی به شهروندان ارائه می شود افزایش یابد و دیگر کارت های در اختیار مردم، در این کارت تجمیع شود و مردم از تعدد کارت ها و مشکلات این تعدد نجات یابند.