در جلسه علنی امروز بهارستان مطرح شد؛

اعلام وصول رسمی فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم/ دکتر احمد وحیدی برای تصدی وزارت کشور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد+ سوابق

اعلام وصول رسمی فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم/ دکتر احمد وحیدی برای تصدی وزارت کشور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد+ سوابق

دکتر احمد وحیدی؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، برای تصدی وزارت کشور در دولت سیزدهم، از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به ارسال فهرست وزرای پیشنهادی برای تصدی مسئولیت در دولت سیزدهم از سوی رئیس جمهوری محترم بعد از پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، گفت: مطابق با ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، اسامی وزرای پیشنهادی باید به صورت رسمی اعلام وصول شود.
بر اساس این گزارش؛ در لیست کابینه پیشنهادی حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران به مجلس برای اخذ رأی اعتمادِ سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی ایران، که امروز اعلام وصول و به صورت رسمی از تریبون مجلس شورای اسلامی قرائت شد، دکتر احمد وحیدی به عنوان وزیر کشور معرفی شده است.
دکتر احمد وحیدی در صورت کسب رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی، شانزدهمین وزیر کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود.
گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت کشور که متولد سال ۱۳۳۷ در شیراز و دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت راهبردی است، عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی است و در سال های اخیر ریاست این دانشگاه را بر عهده داشته است.
وی که دانش آموخته پلی تکنیک تهران (دانشگاه صنعتی امیرکبیر) در مقطع کارشناسی رشته مهندسی الکترونیک و دانشگاه علم و صنعت، در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع است، دوره دکتری را در رشته مدیریت استراتژیک (راهبردی) در دانشگاه امام صادق (ع) پشت سر گذاشته است.
دکتر وحیدی که با حکم مقام معظم رهبری؛ به عنوان عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است و ریاست کمیسیون سیاسی دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده دارد، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و معاونت اطلاعات ستاد مشترک سپاه از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۷ و فرماندهی نیروی قدس را از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶-  به عنوان اولین فرمانده نیروی قدس سپاه پیش از سپهبد شهید سلیمانی بر عهده داشته است.

معاون طرح و برنامه وزیر دفاع از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ در دولت هشتم، قائم‌مقام وزیر دفاع از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ در دولت نهم، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ در دولت دهم و رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی از سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ از دیگر سوابق کاری دکتر احمد وحیدی؛ وزیر کشور پیشنهادی دولت سیزدهم است.

منبع:وزارت کشور