استاندار یزد در نشست شورای ثبت احوال استان با بیان اینکه آمارهای ثبت احوال در برنامه‌ریزی‌ها بسیار تعیین کننده است، گفت: آمارهای دقیق و تحلیلی باید مبنای برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ نشست شورای ثبت احوال استان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، فرماندار یزد، مدیرکل اداره ثبت احوال استان و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست بیان کرد: آمارهای ثبت احوال در برنامه ریزی های آینده استان و کشور، بسیار تعیین کننده و مؤثر است و لازم است این آمارها براساس واقعیت و بر محور نگاه تحلیلی باشد.
«سیدمحمد میرمحمدی» انتشار آمار وقایع چهارگانه حیاتی را از مهم ترین مأموریتهای سازمان ثبت احوال دانست و ادامه داد: اگر آمارهای ارائه شده بدون تحلیل باشد آن بهره برداری و جواب موردنظر به دست نمی‌آید.
وی افزود: دستگاههای استان که با سازمان ثبت احوال در ارتباط هستند، باید با ارائه آمارهای دقیق و تحلیل درست آنها، زمینه کاربردی شدن آمار و داده ها را فراهم کنند.
میرمحمدی با اشاره به وجود انواع شبکه های ارتباطی در جامعه خاطرنشان کرد: امروز با آسان شدن دریافت اطلاعات از سایتها و شبکه های مجازی روبرو هستیم و شایسته است محتوای مناسب و اطلاعات درست در اختیار این شبکه ها قرار گیرد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود فرهنگ سازی در جامعه را راه مقابله با تهاجم ها علیه بنیان خانواده دانست و گفت: برای تحکیم بنیان خانواده و حل مسئله طلاق باید هرچه بیشتر و دقیق تر روی فرهنگ خودمان کار کنیم و با مصونیت سازی فرهنگی جامعه، در عمل در مسیر پیشگیری از طلاق گام برداریم.
مدیرکل ثبت احوال استان نیز در این نشست ضمن تشریح برنامه ها و فعالیتهای این اداره کل در ۹ ماهۀ نخست سال جاری، گرفتن درخواست برای اخذ کارت هوشمند ملی از ۱۲۸ هزار نفر و تعویض ۳۰۰ هزار شناسنامه بزرگسال را از مهم ترین فعالیتهای ثبت احوال استان عنوان کرد.
«سیدمحمد طباطبائی» همچنین پویا نگه داشتن پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور را از مهمترین وظایف ثبت احوال دانست و بر لزوم ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاههای استان برای تحقق این مهم تأکید کرد.