استاندار یزد: انتخابات در استان در سلامت کامل و بالاترین میزان مشارکت برگزار شد

استاندار یزد گفت: به اذعان همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات، روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان در سلامت کامل و با بالاترین میزان مشارکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از ایرنا؛ سیدمحمد میرمحمدی با تبریک ماه ضیافت الهی و توفیق در برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت در شرایط امن و با نشاط در استان یزد، اظهار کرد: روند برگزاری هر ۲ انتخابات بنا بر گزارش های نمایندگان بخش های مختلف دست اندرکار از نمایندگان داوطلبان انتخابات تا اعضای هیات های نظارت، بازرسی و اجرایی در استان در سلامت کامل انجام شد.
وی ادامه داد: در روز برگزاری انتخابات بازدیدهایی از چند شهرستان و برخی مناطق روستایی انجام دادم و معاونان استانداری نیز با حضور در مراکز تمام شهرستان های استان و برخی مناطق روستایی روند برگزاری انتخابات در این استان را نظارت و اجرای آن را مطلوب ارزیابی کردند.
میرمحمدی یادآور شد: مشارکت با نرخ ۹۳٫۴ درصدی که با کسر آرای باطله ۹۱٫۲ درصد واجدان شرایط در انتخابات در استان یزد رقم زدند، مشارکتی بی نظیر در این استان و در سطح کشور بود که علاوه بر عواملی مانند احساس وظیفه و ضرورت مشارکت در انتخابات از سوی مردم، حاصل اعتماد مردم به برگزارکنندگان این رویداد مهم سیاسی در استان بوده است.
وی ادامه داد: خلق این حماسه به یاد ماندنی در استان حاصل عملکرد صحیح و قانونمند در تمامی بخش ها از عوامل ستادهای انتخاباتی، هواداران نامزدها و برگزارکنندگان انتخابات بود که باعث شد تا انتخاباتی با کمترین حاشیه در استان برگزار شود، به گونه ای که عوامل نظارتی و بازرسی انتخابات نیز از روند مطلوب برگزاری انتخابات در استان ابراز رضایت کردند.
استاندار یزد افزایش چشمگیر تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات شوراهای اسلامی در استان را از تمایزات این دوره از انتخابات در مقایسه با دوره های قبلی دانست و تصریح کرد: این شرایط مبین آن بود که تمایل افراد دارای شرایط خدمت در شوراها افزایش یافته و همین موضوع از عواملی گرمی تنور انتخابات در استان بود.
میرمحمدی گفت: در تمامی مراحل انتخابات و به خصوص مرحله برگزاری، رعایت حق الناس و پاسداری از آراء مردم به عنوان مهمترین وظیفه به عوامل اجرایی متذکر شد و تاکید ستاد اجرایی استان به دست اندرکاران بر این بود که در درجه اول خدا را ناظر بر کار خود بدانند و تمام سعی خود را برای جلوگیری از کوچکترین خطا به کار ببندند.
وی با بیان اینکه آنچه که مد نظر مقام معظم رهبری در خصوص زمینه سازی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بود به زیباترین شکل در این انتخابات محقق شد، ادامه داد: همانگونه که معظم له قبل از انتخابات بیان کردند، مردم در پای صندوق های رای با خلق حماسه ای بی نظیر پاسخ استکبار جهانی را دادند.
میرمحمدی تصریح کرد: این انتخابات پیام های روشنی را به نظام و دولت نیز منتقل کرد و نشان داد در میان شعارها و برنامه های متنوع و متعددی که از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ارائه شد، مردم منافع بلند مدت را بر مزیت های کوتاه مدت ترجیح می دهند، زیرا تجربه دولت های گذشته دانش و اطلاعات مردم را در این دوره افزایش داده بود.
وی ادامه داد: همچنین مردم با رای مجدد به دولت تدبیر و امید رضایت نسبی خود را از برنامه های دولت یازدهم اعلام کردند و خود را در محدودیت هایی که این دولت با آن مواجه بوده، سهیم دانستند.
استاندار یزد همچنین با تشریح نقش شخصیت های شایسته و اثرگذار استان یزد بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات در این استان و سراسر کشور یادآور شد: پیام ها و حمایت های چهره های موثر نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات داشت که این موضوع در جبهه اصلاح طلبان و اصولگرایان به خوبی تاثیر خود را نشان داد.
میرمحمدی مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات را یک فرصت تاریخی دانست که مواضع کشور و دولت را قدرتمندتر از قبل در صحنه داخلی و خارجی زمینه سازی کرده و اضافه کرد: کسانی که به دنبال نمایش نقاط ضعف نظام و کاهش پایگاه مردمی آن هستند، متوجه شدند که این نظام مردمی، نفوذ ناپذیر است و باید کرامت و احترام این مردم و نظام برخواست از آراء آنان را رعایت کنند.
وی تصریح کرد: دستاورد بزرگ همه داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در جبهه اصولگرایان و اصلاح طلبان زمینه سازی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بوده و کسانی که این روزها در داخل برخی مسائل را در خصوص نامزدی خاص مطرح می کنند، دچار اشتباه شده اند و همه باید متوجه انتخاب حاصل از حضور حماسی مردم و پیروزی بزرگی که برای کشور حاصل شده، باشند.

میرمحمدی رسیدگی به مطالبات مردم را تکلیف دولت منتخب دانست و یادآور شد: همانطور که از سوی دکتر روحانی عنوان شد، ایشان رییس جمهور منتخب مردم ایران هستند و در قبال همه مردم کشور مسئولیت دارند و نگاه های جناحی و حزبی از این مرحله به بعد باید جای خود را به شایسته سالاری بدهد و دولت دوازدهم از نیروهای مجرب، با انگیزه و جوان برای خدمت به کشور بهره می برد.
استاندار یزد در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا مشکلاتی در روند برگزاری انتخابات در استان مشاهده شده؟ اذعان کرد: مشکل حادی که بتواند سرنوشت انتخابات و نتایج آنرا تحت تاثیر قرار دهد مشاهده نشد و در خصوص برگزاری انتخابات هماهنگی مطلوبی بین اعضای نظارتی شورای نگهبان و بخش اجرایی وجود داشت تنها چند مورد اعتراض در خصوص شباهت اسمی بین داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی و احتمال بروز اشتباه در شمارش آراء این داوطلبان مطرح شد که به این گونه موارد نیز رسیدگی و پاسخ های مقتضی به آنها داده شد.
میرمحمدی با تقدیر از تلاش های تمامی عوامل دست اندرکار در برگزاری و تامین امنیت انتخابات اظهار کرد: نشاط حاکم بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مبین رشد و بالندگی دانش سیاسی مردم است .
وی همچنین از رسانه های جمعی که نقش موثری در افزایش آگاهی مردم و زمینه سازی برای مشارکت حداکثری در انتخابات داشتند، تقدیر کرد.
انتخابات دوازهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه با مشارکت ۹۳٫۴ درصدی مردم استان یزد برگزار شد و این استان بالاترین نرخ مشارکت در این انتخابات را در کشور به ثبت رساند.