اختصاص بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور فراهم کردن امکانات، تجهیزات و تعمیرات مورد نیاز زندان های استان

استاندار گیلان با حضور در زندان مرکز رشت از نزدیک در جریان روند امور اصلاحی و تربیتی زندانیان قرار گرفت و بر ضرورت حل هر چه سریعتر مشکلات زندانهای استان تأکید کرد و افزود: متأسفانه مشکلات زندانهای استان در طی سالیان گذشته که برخی از این آن دارای قدمت بیش از ۳ دهه می باشد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدعلی نجفی پس از این بازدید در نشست با جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی که در محل زندان مرکزی رشت برگزار شد بر ضرورت حل هر چه سریعتر مشکلات زندانهای استان تأکید کرد و افزود:  متأسفانه مشکلات زندانهای استان در طی سالیان گذشته که برخی از این آن دارای قدمت بیش از ۳ دهه می باشد افزایش یافته است.
استاندار گیلان حضور مدیران بخش های مختلف عمرانی و خدمات رسان در این نشست را نمایانگر توجه استان به حل مشکلات زندانیان دانست و افزود: با توجه به قدمت ۳۰ تا ۴۰ ساله برخی از زندانهای استان و شرایط آب و هوایی استان تعمیر و بازسازی ساختمان برخی از زندانها ضرورتی انکار ناپذیر است .
نجفی از افزایش بودجه عمرانی زندان ها از محل اعتبارات عمرانی استان  و همچنین کمک از محل مدیریت بحران و سهم دستگاهها خبر داد و افزود:  مجموعاً بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار در این نشست  به منظور فراهم کردن امکانات ، تجهیزات و تعمیرات مورد نیاز برای زندان های استان در نظر گرفته شده که یک میلیارد تومان از این اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.
وی گفت: علاوه بر این اعتبار ۵ ۱هکتار به مساحت زندان لاکان رشت برای افزایش استاندارد سازی فضای این زندان، اجرای پروژه های مختلف عمرانی،امنیتی و تربیتی افزوده می شود.
نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای آموزش زندانیان و پشتیبانی از خانواده آنان خبر داد و زندانها را جزئی از جامعه دانست که باید به آنها توجه شود.
رئیس کل دادگستری استان نیز در این نشست زندان را واقعیت جوامع بشری دانست و از اجرای سیاست‌های کنترلی در قوه قضائیه خبر داد و افزود: اگر چنانچه سیاست‌های کنترلی حاکم نبود مطمئناً شاهد زندانیانی بیشتر در زندانها بودیم.
سیاوش پور افزود : ۳۵ درصد زندانیان به دلایل مختلف از جمله عدم یادگیری حرفه و شغل مجدداً به زندانها باز می‌گردند.
حسینی مدیرکل امور زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز گزارشی از وضعیت زندانهای استان ارائه داد.