استاندار گیلان گفت: اجرای طرح الگویی روستای بدون بیکار تدبیر دولت یازدهم برای تولید اشتغال در روستاها است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر نجفی در بازدید از روستای بدون بیکار اسطلخ جان شهرستان رودبار که پس از بازدید از سد منجیل انجام شد گفت : تأکید رئیس جمهوری در سفر دهم فروردین ماه به گیلان درخصوص آغاز اجرای روستای بدون بیکار در مناطق مختلف کشور نشان دهنده‌ی موفقیت این طرح در گیلان و اثرگذاریش در تولید اشتغال است.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح الگویی روستای بدون بیکار تدبیر دولت یازدهم برای توانمند سازی روستائیان با استفاده از ظرفیت روستاها است گفت : این طرح با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، صندوق کارآفرینی امید و اداره کل روستایی و شوراهای استانداریها و میراث فرهنگی در حال اجرا است.
وی گفت : همه‌ی فرمانداران موظفند حمایت‌های لازم از اجرای طرح الگویی روستای بدون بیکار را انجام دهند.
استاندار گیلان با بیان اینکه تاکنون ۲ طرح روستای بدون بیکار در روستای دهنه سر شیجان خمام با حضور رئیس جمهوری و روستای اسطلخ جان از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور معاون اول ایشان در گیلان افتتاح شده است گفت : برای اجرای این طرح‌ها در این روستاها بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و ۳۷۸ نفر نیز صاحب شغل شدند.
در این بازدید همچنین تابلو فرش اهدایی اهالی روستا تقدیم استاندار گیلان شد.
گفتنی است آبان ماه سال ۹۵ همزمان با سومین همایش روز روستا و عشایر و بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زای روستایی کشور، طرح روستای بدون بیکار در ۲۰ روستای کشور از طریق ویدئوکنفرانس در حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بصورت نمادین در روستای اسطلخ جان رودبار با گزارش استاندار گیلان به بهره‌برداری رسید.
روستای اسطلخ جان یکی از روستاهای نمونه گردشگری استان است که به دلیل دارا بودن جاذبه های گردشگری فوق العاده و معماری منحصر به فرد و توانمندی های کشاورزی و صنایع دستی به عنوان روستای فاقد جمعیت بیکار مطرح شده است.
ایجاد طرحهای بوم گردی، قالی بافی، پرورش ماهی، پرورش زالو، تولید و بسته بندی سبزیجات محلی، رستوران سنتی، توسعه واحد تولید شمع و لوازم تزیینی مستقر در روستاها با تسهیلات قرض الحسنه صندوق کارآفرینی امید به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر از ساکنین روستا را فراهم آورده است.