استاندار گلستان

استاندار گلستان : مبنای تحرک در توسعه و پیشرفت پروژه های استان حمایت از بخش خصوصی است

استاندار گلستان : مبنای تحرک در توسعه و پیشرفت پروژه های استان حمایت از بخش خصوصی است - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار گلستان با اشاره به وضعیت اعتبارات دولتی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید به سراغ سرمایه گذاران بروند چرا که مبنای تحرک در توسعه و پیشرفت پروژه های استان حمایت از بخش خصوصی در قالب تسهیلات صندوق توسعه ملی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هادی حق شناس امروز دوشنبه ۲۶ آبان در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصریح کرد: مجموع اعتبارات جاری و تملک دارایی استان در سالجاری ۹۷۳ میلیارد تومان است که قریب به ۵۰ درصد نسبت به بودجه ۶۴۴ میلیارد تومانی سال قبل رشد داشته است.
وی افزود: این اعتبار می تواند در قالب یک یا دو طرح در زمینه های گردشگری، آب و سدها، نیروگاه، گلخانه و … به پروژه های استان تخصیص یابد و زمینه تسریع در رشد و پیشرفت استان را فراهم آورد.
استاندار گلستان گفت: طی ۲۰ سال گذشته میزان بهره مندی استان از ظرفیت صندوق توسعه ملی کم بوده که باید با تلاش دستگاههای اجرایی افزایش یابد.
حق شناس یادآور شد: دستگاههای اجرایی باید سهم خود را از منابع ملی افزایش دهند و تنها به بودجه های استانی بسنده نکنند چرا که با این اعتبارات رشد و توسعه صورت نخواهد گرفت.
وی ادامه داد: تلاش داریم علی رغم مشکلات مالی در سالجاری پرداخت حقوق کارکنان دولت بطور کامل انجام شود و از ظرفیت دیگر اعتبارات نیز میزان پرداختی ها را تا انتهای سال افزایش دهیم.
لازم به ذکر است در این جلسه عابدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گزارشی از اعتبارات استان در سال جاری و وضعیت پیشنهادی بودجه در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد و پیرامون آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

منبع : وزارت کشور