استاندار گلستان

استاندار گلستان: عملکرد شهرداران بیش از دیگر مدیران مورد قضاوت تاریخ قرار می گیرد

استاندار گلستان: عملکرد شهرداران بیش از دیگر مدیران مورد قضاوت تاریخ قرار می گیرد - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت تاثیر اقدامات مدیران در آینده روستاها, شهرها و استان ها اظهار کرد: شهرداری ها بیش از هر نهاد دیگری در ارتباط مستقیم با مردم هستند و عملکرد شهرداران بیش از دیگر مدیران مورد قضاوت تاریخ در آینده قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هادی حق شناس امروز دوشنبه ۵ آبان در گردهمایی شهرداران سراسر استان ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) و هفته وحدت تصریح کرد: اقدامات شهرداری ها در آینده شهرها تاثیرگذار است و هر امضای شهرداران در آینده شهرها بروز و ظهور دارد.

وی افزود: گلستان به لحاظ جمعیتی رتبه ۱۴ کشور را داراست اما به لحاظ جمعیت شهری سی امین استان کشور است و در چنین شرایطی به لحاظ رتبه ساخت و ساز در سال ۹۸ رتبه یازدهم کشور را داراست که نشان می دهد شهرهای ما در حال پوست اندازی است.

استاندار گلستان یادآور شد:به دلیل روند ساخت و سازها که در شهرهای استان باید ممانعت از ساخت و سازهای غیر مجاز بصورت جدی مورد توجه شهرداران قرار بگیرد.

حق شناس ادامه داد: الکترونیک سازی فعایت شهرداری ها مانع از بروز فساد می شود و شهرداران ۱۶ شهر استان که هنوز اقدامات خود را بصورت الکترونیک تعریف نکرده اند باید ظرف مدت ۲ ماه فعالیت های خود را الکترونیک سازند.

وی خاطر نشان کرد: مسئله حسابرسی در شهرداری ها بسیار پراهمیت است و ۱۳ شهرداری که فاقد حسابرس هستند موظفند در اسرع وقت حسابرس خود را انتخاب کنند.

استاندار گلستان گفت: تفکیک زباله از مبدا و بهبود کیفیت جمع آوری زباله باید مورد توجه شهرداری ها و سازمان مدیریت پسماند باشد و در عین حال تلاش داریم هماهنگی لازم را با نهادهای دیگری که می توانند موجب بهبود تفکیک زباله شوند, صورت دهیم.

حق شناس تاکید کرد: یقیناً در نیمه دوم سال جاری وضعیت تحقق بودجه شهرداری ها بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می شود, گفت: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت سورزدایی و شیرین سازی آب دریا منابع آشامیدنی را تامین کنیم و بیشتر از ظرفیت آبهای سطحی و آب پشت سدها استفاده کنیم.

در این جلسه مهندس غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی, خلیلی مدیر کل امور شهری, همدم مدیر کل دفتر فنی, سمیعی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند, سالکی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریها گزارشاتی را ارایه کردند و تعدادی از شهرداران ۳۴ شهرداری استان به بیان دغدغه های خود پرداختند.

منبع : وزارت کشور