استاندار گلستان: بیش از یک سوم واحدهای سیلزدگان

استاندار گلستان: بیش از یک سوم واحدهای سیلزدگان استان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) احداث و تعمیر شد

استاندار گلستان: بیش از یک سوم واحدهای سیلزدگان استان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) احداث و تعمیر شد - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار گلستان با اشاره به همراهی نهادهای حمایتی در بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل در سال ۹۸، اظهار کرد: بیش از یک سوم واحدهای سیلزدگان استان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) احداث و تعمیر شد که نشان دهنده همکاری شایسته تقدیر این نهاد حمایتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هادی حق شناس در آیین بهره برداری از ۲۵۴۴ واحد احداثی و ۴۹۷۲ واحد تعمیری مسکن مددجویان استان با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی به صورت متمرکز در روستای ایشان لر شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: بیش از ۲۲ هراز واحد مسکونی بر اثر سیل سال ۹۸ در گلستان نیازمند تعمیر و احداث بود که کمیته امداد در بازسازی و نوسازی یک سوم واحدهای مسکونی مشارکت کرد.
وی افزود: احداث ۳ هزار واحد مسکونی با همکاری کمیته امداد در دهه فجر سال قبل آغاز شد و امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهره برداری کامل از این واحد ها باشیم.
استاندار گلستان با اشاره به ۲ سیل و ۲ زلزله در سال جاری یادآور شد: قریب به هزار واحد مسکونی بر اثر سیل ها و زلزله های سال جاری خسارت دیده و در حال بازسازی هستند که البته نشانگر اهمیت مسئله مقاوم سازی واحدهای مسکونی در گلستان است.
حق شناس گفت: از ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی ، ۱۲۸ هزار واحد نیازمند بازسازی است که تا کنون مقاوم سازی ۲۰ هزار واحد انجام شده و برای مقاوم سازی دیگر واحد ها آمادگی لازم جهت ارائه تسهیلات توسط بنیاد مسکن وجود دارد و باید مردم اقدامات لازم را صورت دهند.
وی خاطر نشان کرد: اقدام مسکن محرومین در روستاها به دلیل آنکه اقدامی پیشگیرانه، در راستای نوسازی، عامل اشتغال و موجب عدم مهاجرت روستاییان به شهرها می شود، ارزشمند است.

منبع : وزارت کشور